۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۵۸۷۲۴۸
آيت الله نمازي:

هرگونه تحول و پیشرفت کشور از راه آموزش و تربيت جوان ها است

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: هرگونه تحول در بخش هاي اقتصادي، نظامي، فرهنگي و سياسي كشور تنها از راه آموزش و تعليم و تربيت جوان ها است.
آيت الله نمازي آيت الله نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي پيش از ظهر امروز به مناسبت روز دانشجو در ديدار هيات ریيسه و شوراي دانشگاه كاشان، شرايط آخر الزمان را شرايط ويژه اي دانست و گفت: هرچه به دوران ظهور امام زمان(عج) نزديك مي شويم حوادث و مشكلات و جنگ و درگيري نيز در حال افزايش است.

وي با بيان اينكه همه كره زمين را آشوب فرا گرفته است، افزود: در فرانسه كه خود را مهد تمدن جهان مي داند و مدعي حقوق بشر است، پليس اين كشور در آشوب هاي چند روز گذشته اين كشور كه هنوز هم ادامه دارد با مردم اين كشور برخورد وحشيانه دارد.

آيت الله نمازي گفت: فرانسه كه خود مدعي حقوق بشر است و ايران را متهم به نقض حقوق بشر مي كند در برخورد با اعتراضات مردمي در اين كشور حقوق مردم كشور خود را زير پا گذاشته و آن را نقض مي كند.

وي افزود: حركتي كه امروز در غرب و فرانسه و انگليس آغاز شده و مردم عليه حاكميت خود شعار مي دهند از ملت ايران الگو گرفته اند و عليه طاغوت ها و حاكميت ظالم شعار مي دهند و اين حركتي است كه ادامه دارد و در پايان نيز به نفع اسلام خواهد بود.

وي شرايط آخر الزمان را شرايط حساسي خواند و اظهار داشت: همه بايد مراقب باشيم و در صراط مستقيم كه صراط اهل بيت(ع) و صراط ولايت است حركت كنيم.

نماينده ولي فقيه در كاشان به نقش حساس حوزه و دانشگاه در چنين شرايط حساسي اشاره و عنوان كرد: جوان هايي كه در حوزه هاي علميه و دانشگاه ها در اختيار اساتيد قرار دارند امانت هاي الهي می باشند كه به عنوان سرمايه هاي آينده جهان اسلام و سرمايه هاي آينده كشور مطرح هستند.

آيت الله نمازي اقتدار هر كشوري را به سرمايه آن كشور دانست و عنوان كرد: هرگونه تحول در بخش هاي اقتصادي، نظامي، فرهنگي و سياسي كشور تنها از راه آموزش و تعليم و تربيت جوان ها است و هيچ راه ديگري وجود ندارد چرا كه توسعه و پيشرفت هركشوري وابسته به تلاش جوان هاي آن كشور است.

وي با تأكيد بر اينكه جوان هاي كشور بايد كشور را بسازند، ادامه داد: اين تفكر كه منتظر باشيم تا بيگانگان كارها را برنامه ريزي و اجرا كنند تفكر اشتباهي است.

نماينده ولي فقيه در كاشان در تعريف دانشجو، گفت: دانشجو جوان و نوجواني است كه نه از ‌آينده و نه از گذشته اطلاع دارد و ابتداي راه است و هنوز تجربه ندارد و اين اساتيد هستند كه بايد اين تجربه به جوان هاي دانشجو منتقل كنند.

آيت الله نمازي همچنين بر وحدت حوزه و دانشگاه تأكيد كرد و افزود: وحدت بين حوزه و دانشگاه بايد تعريف شود.

وي بیان کرد: جوان ها داراي استعدادهاي بالقوه و انرژي و حرارت و انگيزه و شهامت و شجاعت هستند كه اگر خوب تربيت و آموزش داده شوند براي آينده كشور سرمايه گذاري است و اگر اين انرژي و ظرفيت جواني خوب مديريت نشود به انحراف كشيده خواهد شد.

نماينده ولي فقيه در كاشان يادآور شد: اساتيد دانشگاه وظيفه دارند در كنار ارائه و آموزش و مسائل علمي و فرمول هاي علمي به جوان هاي دانشجو، راه و روش زندگي كردن  را آموزش بدهند تا از همان ابتداي جواني براي زندگي و آينده خود برنامه ريزي كند.

آيت الله نمازي گفت: اساتيد دانشگاه كه مراحل مختلف زندگي را پشت سرگذاشته اند و داراي تجربه هستند بايد تجربه هاي خود را در عرصه معيشت و زندگي در كنار مسائل آموزشي به جوان هاي دانشجو منتقل كنند.

عباس زراعت رييس دانشگاه كاشان نيز ابتداي اين ديدار با تبريك روز دانشجو از ارتقا دانشگاه كاشان در نظام رتبه بندي تايمز خبر داد و گفت: دانشگاه كاشان در سال 2019 از سوي نظام رتبه بندي تايمز كه معتبرترين ترين نظام رتبه بندي بين المللي است رتبه نخست را در بين دانشگاه هاي كشور كسب كرد.

وي افزود: دانشگاه كاشان امروز جايگاه خوبي را در سطح جهاني و ملي كسب كرده است و در بين دانشگاه هاي كشور به عنوان يك دانشگاه بزرگ معتبر و جامع محورشناخته شده است و به دنبال اين است كه منطقه كاشان را تبديل به يك منطقه بين المللي با توسعه دانش بنيان كند.

به گفته وي، دانشگاه كاشان در بين 500 دانشگاه برتر جهان در رتبه بندي تايمز است و در مجموع  رتبه بندي تايمز كه يك ماه قبل اعلام شد دانشگاه كاشان رتبه نخست را كسب كرد و در رتبه بندي موضوعي نيز در مهندسي و علوم پايه رتبه نخست را كسب كرد و در رديف 300 دانشگاه برتر جهان قرار دارد.

زراعت در ادامه رتبه دوم كشور درگري مترينگ، قرارگرفتن در بين 10 دانشگاه برتركشورو بالاترين رتبه دانشگاه در بين 26 دانشگاه مركز استان  را از جمله افتخارات دانشگاه كاشان اعلام كرد و افزود: دانشگاه كاشان در رديف دانشگاه هايي است كه اجازه فعاليت بين المللي دارد.

وي با اشاره به اينكه دانشگاه كاشان جزو 5 دانشگاه برتر كشور در جذب دانشجوي خارجي است، گفت: دانشگاه كاشان در برنامه هاي پژوهشي رتبه نخست كسب كرد و به لحاظ فرهنگي نيز دانشگاه كاشان جزو پاك ترين دانشگاه هاي كشور شناخته شده است.

زراعت با اشاره به اينكه دانشگاه كاشان از 5 دانشمند بين المللي بهره مند است، افزود: دانشگاه كاشان تنها دانشگاه خارج از مركز استان است كه مجوز تأسيس پارك علم و فن آوري را اخذ كرده است و در اواخر ماه سال جاري افتتاح خواهد شد.

وي افزود: دانشگاه كاشان در تحقيقات كوير بر اساس آمار استعداد تأمين برق دنيا را از طريق انرژي خورشيدي دارد كه در اين رابطه موسسه اي از سوي يكي از خيرين با هزينه هاي شخصي با عنوان تحقيقات كوير راه اندازي شده است تا از اين پتاسيل كوير استفاده شود.

رييس دانشگاه كاشان در ادامه از ساخت دستگاه تبديل پسماند گلاب به آب پاك در پژوهشكده قمصر كاشان خبرداد و گفت: با ساخت اين دستگاه  در مصرف آب صرفه جويي شده است./1307/پ601/ب1

ارسال نظرات