۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۵۸۶۹۴۳
مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری:

مهمترین مأموریت حوزه تغییر در رفتار مردم بر مبنای دین است

حجت الاسلام رحمانی با بیان اینکه مأموریت های حوزه علمیه با بقیه متفاوت است، گفت: مأموریت ما در حوزه علمیه تغییر در رفتار مردم بر مبنای دین است.
حجت الاسلام یدالله رحمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام یدالله رحمانی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز در همایش طلیعه حضور ویژه طلاب جدید الورود حوزه های علمیه خواهران این استان که به میزبانی شهر نجف آباد و در جوار مزار شهید حججی در حال برگزاری است، با تشریح مهمترین هدف از برگزاری این همایش یک روزه خاطرنشان کرد: توجه دادن طلاب به چرایی حضور در حوزه های علمیه خواهران مهمترین هدف برگزاری همایش طلیعه حضور است که هر ساله ویژه طلاب جدیدالورود برگزار می شود.

وی با تأکید بر اینکه هدف ما از برگزاری همایش طلیعه حضور بازخوانی نسبت به هدفی است که طلاب از ورود به حوزه دارند، ماندن یا رفتن و یا چگونه ماندن؟ گفت: لازم است طلاب مباحث این دوره را ثبت کرده و در اوقات فراغت راجع به آن تفکر کنند، تفکری که حول محور همان هدف طلیعه حضور باشد که آیا آمدن ما با اهداف حوزه هماهنگی دارد یا نه؟ برای این کار، خوب مطالب را یادداشت کنید که البته از بهترین جزوات، با اختصاص اردوی مشهد به 40 نفر تقدیر به عمل می آید.

حجت الاسلام رحمانی با طرح این سؤال که حوزه چگونه محیطی است؟ اظهار کرد: محیط حوزه از نظر ظاهر و معنا با سایر مکان های آموزشی متفاوت است؛ همچنین مفاهیم آموزشی حوزه نیز با سایر مراکز تفاوت چشمگیری دارد که باید مورد توجه جدی طلاب قرار گیرد.

وی با بیان اینکه علم در مراکز آموزشی غیر حوزوی به معنای مجموعه ای از نوشتارها و گفتارها و دانشها است، تصریح کرد: این در حالی است که علم را در حوزه با این حدیث بیان می کنند، علم نور است که خدا در دل هر کسی بخواهد قرار می دهد؛ جایگاه این علم در دل و قلب انسان است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه در حوزه علمیه تعلیم و تربیت راه است، هدف و مقصد نیست، افزود: در حوزه علمیه کتاب و سایر ابزار وسیله اند، به همین دلیل افرادی که صرفا کتب زیادی خوانده اند نمی توانند در جامعه تأثیرگذار باشند.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه اهل علم در حوزه های علمیه اهل دل هستند، اضافه کرد: در حوزه آموختن علومی مانند قرائت قرآن ابزار هستند؛ آنچه مهم است اینکه قرآن در دل طلبه اثر گذارد و او را دگرگون سازد تا به واسطه این تحول بتواند دل مردم را دگرگون کند.

وی با بیان اینکه مأموریتهای حوزه علمیه با سایر جاها متفاوت است، خاطرنشان کرد: مأموریت ما در حوزه علمیه تغییر در رفتار مردم بر مبنای دین است؛ بهترین عنوان برای یک طلبه طبیب بودن است./9457/پ601/ب1

ارسال نظرات