۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۵۸۶۷۸۱
آیت الله نوری همدانی:

مسؤولان به امانت "رأی مردم" خیانت نکنند| با مردم صادق باشید

حضرت ‌آیت الله نوری همدانی با بیان این که مسؤولان به واسطه رأی مردم سر کار آمده اند، گفت: مسؤولان توجه داشته باشند که رأی مردم و مسؤولیت یک امانت است و اگر به درستی وظایف خود را انجام ندهند خیانت کرده اند.
حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به نامه 53 نهج البلاغه گفت: حضرت امیرمؤمنان(ع) در این نامه به مالک فرمود مردم ستون دین هستند و باید به آن ها خدمت شود، این فرمایش حضرت در دوران انقلاب و دفاع مقدس مشخص شد.

وی افزود: در این نامه دریایی از معارف وجود دارد که باید سرلوحه جامعه اسلامی به ویژه مسؤولان قرار گیرد، این نامه دلیل بزرگی برای ولایت فقیه هم هست چرا که حضرت امیر به عنوان امام به یک فقیه اختیار دادند تا کشوری را اداره کند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که مسؤولان باید فرمایشات امیرمؤمنان به مالک را در دستور کار خود قرار دهند، اظهار داشت: مسؤولان باید به نیازهای مردم توجه داشته باشند و برای رفع مشکلات تلاش کنند و نسبت به آن ها دلسوزی داشته باشند.

وی ادامه داد: کسانی که امروز مسؤولیت دارند به واسطه رأی مردم سر کار آمده اند، مسؤولان توجه داشته باشند که رأی مردم و مسؤولیت یک امانت است و اگر به درستی وظایف خود را انجام ندهند خیانت کرده اند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر این که مسؤولان باید با مردم صادق باشند، ابراز داشت: در روایت آمده که نباید به زیاد نماز خواندن و روزه گرفتن یک شخص نگاه کرد بلکه باید به صداقت و ادای امانت آن توجه داشت.

وی عنوان کرد: مسؤولان نباید وعده دروغ بدهند که مردم را سرگرم کرده و بعد به وعده خود وفا نکنند، اسلام می فرماید مسؤولان جامعه اسلامی باید صادق باشند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: یکی از تأکیدات حضرت علی(ع) در نامه به مالک توجه به اقشار ضعیف جامعه است که در این زمینه نباید مسؤولان نباید بین افراد تفاوتی قائل شوند، راستگویی و توجه به اقشار ضعیف جامعه سبب پیشبرد اهداف جامعه می شود.

ارسال نظرات