۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۵۸۶۷۷۲
آیت الله نوری همدانی:

افتخار می کنم که بسیجی هستم

حضرت آیت الله نوری همدانی یکی از وظایف بسیج را حفظ دستاوردهای انقلاب دانست و با بیان این که بسیج در همه عرصه ها پیش قدم است، تأکید کرد که افتخار می کنم بسیجی هستم.
حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آيت الله حسين نوري همداني از مراجع تقليد پيش از ظهر امروز در ديدار سردار غيب پرور رييس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به اثرگذاری بسیج در عرصه های مختلف گفت: امروز همه مستضعفان عالم برای رهایی از چنگ استکبار و استعمار به بسیج چشم دوخته اند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم یکی از وظایف بسیج را حفظ دستاوردهاي انقلاب دانست و عنوان کرد: آمریکا و ایادی آن به صورت تدریجی سعی می کنند تا ارزش ها را وارونه جلوه داده و ارزش های اسلامی را که مبنای نظام جمهوری اسلامی هستند، از بین ببرند؛ از این رو سعی می کنند تا در فضای مجازی به فعالیت پرداخته و اراده مردم را نسبت به نظام سست کنند.

وی ادامه داد: امام(ره) با ایجاد روحیه بسیجی در مردم توانستند روحیه استبداد زده و استعمار زده آن ها را از بین برده و انقلاب اسلامی را پایه ریزی کنند و مردم نیز با روحیه بسیجی توانستند استبدادها را کنار بزنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی مدافعان حرم را تربیت شدگان مکتب بسیج خواند و با اشاره به موفقیت بسیج در زمینه خدمت رسانی به محرومان جامعه بیان کرد: امروز مسأله تنها مقابله با دشمنان نیست، بلکه بسیج باید در همه عرصه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی اثرگذار باشد.

این مرجع تقلید با بيان اين كه بسيج داراي ويژگي هاي متعددي است به نامه ٥٣ نهج البلاغه اشاره كردند و اظهار داشت: اميرمؤمنان(ع) در اين نامه خطاب به مالك اشتر ستون دین، جمعیت مسلمانان و سپر در برابر دشمن را مردم معرفی کرده اند، بر این اساس اهمیت و موقعیت مردم در جامعه بسیار مهم است، زیرا ممکن است خواص در روزگار سخت پراکنده شوند.

وی بسیج را یک شجره طيبه دانست و اظهار داشت: امام راحل با فرمان هوشمندانه خودشان این شجره طبیه را شکل دادند و هم اکنون این درخت تنومند و بارور شده و آثار بسیار خوبی به همراه دارد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به این که بسیج همواره با بصیرت، صداقت، غیرت و شجاعت حرکت کرده است، بیان داشت: بسیجیان باید بیش از پیش در این زمینه ها تقویت شوند، زیرا همین امور است که سبب پیروزی در برابر دشمن می شود.

وی با اشاره به پیشگامی بسیج در عرصه های مختلف خاطرنشان کرد: بسیج موقعیت های بسیار بزرگی به همراه دارد و بنده هم اين افتخار را دارم که یک بسيجي هستم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر لزوم تسلط بسیج بر فضای مجازی مطرح کرد: دشمن امروز با همه قدرت به میدان آمده است، بنابراین ما نیز باید همه توان خود را در مقابله با او به کار گیریم./841/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات