۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۵۸۶۱۷۲
آیت الله حسینی بوشهری تأکید کرد؛

بینش سیاسی، نیاز طلاب برای فعالیت های تبلیغی

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه گفت: طلبه ای که بینش سیاسی دقیق نداشته باشد نمی تواند عهده دار رسالت تبیین مسائل دین در جامعه باشد.
آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در هشتمین جشنواره علامه حلی(ره) پیش از ظهر امروز که در سالن اهل بیت(ع) واقع در چهارراه فرشادی برگزار شد، گفت: نخستین اقدامی که یک طلبه باید در راستای آن تلاش کند شناختن دقیق مبانی دینی و روایی است.

وی افزود: دوران فعلی به برکت انقلاب اسلامی، دورانی است که شیعه به بالاترین قدرت و قوی ترین سطح در جهان رسیده است از این رو طلاب عزیز در دوران غیبت کبرای امام معصوم(ع) رسالت بسیار بزرگی بر عهده دارند.

آیت الله حسینی بوشهری اظهار کرد: نخستین اقدامی که یک طلبه باید در راستای آن تلاش کند شناختن دقیق مبانی دینی و روایی است، از این رو لازم است طلبه در برابر اساتیدش زانو بزند و در فراگیری مبانی دین اقدام کند؛ امروز روز بی تفاوت بودن و از دست دادن موقعیت ها نیست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز کرد: لازم است طلاب عزیز به تحقیق دقیق در مطالب دینی مشغول شوند و از مطالب دینی فهم عمیق به دست آورند؛ امروزه بیش از هر زمان دیگر راه برای فعالیت طلاب باز است.

وی ادامه داد: در حال حاضر دشمن علیه تشیع اقدامات زیادی انجام می دهد به همین دلیل لازم است ساز و کار کافی برای مقابله با دشمن را در جامعه ایجاد کنیم تا به دقت بتوانیم به شبهات پاسخ دهیم.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که طلبه بی بهره از اخلاق راه به جایی نمی برد، عنوان کرد: یکی از مطالب بسیار مهم بهره مندی از ویژگی های اخلاقی مطلوب است بنابراین طلبه باید در کنار درس و بحث و تحقیق به کسب اخلاقیات مشغول شود.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه افزود: سومین ویژگی که یک طلبه باید از آن بهره مند باشد داشتن بینش سیاسی دقیق نسبت به شرایط جهان و وضعیت کشور است، طلبه ای که بینش سیاسی دقیق نداشته باشد نمی تواند عهده دار رسالت در زمینه تبیین مسائل دین در جامعه باشد.

آیت الله حسینی بوشهری اظهار کرد: آخرین اقدامی که یک طلبه عالم، محقق و متخلق به اخلاق باید به انجام برساند، انتشار داشته هایش در جامعه است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: یکی از مشکلات فعلی طلاب در حوزه های علمیه، کم شدن انگیزه در زمینه درس و بحث است، طلبه ای که انگیزه درس و بحث ندارد در جامعه به تحیر و سرخوردگی دچار می شود از این رو اساتید موظف هستند برای ایجاد انگیزه در طلاب از هر روشی استفاده کنند.

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که انگیزه طلاب را پایین می آورد، تراکم دروس حوزه و فهم ضعیف از مطالب حوزوی است.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: دومین مسأله ای که انگیزه طلاب را پایین آورده است، عدم هدف گذاری برای آینده طلاب است؛ طلاب کتاب های حوزوی را می خوانند ولی نمی دانند به چه دلیل باید این کار را انجام دهند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه ادامه داد: اهداف طلاب مشخص نیست و سیر طلبگی افراد به هم ریخته است؛ شناسایی استعداد طلاب نیز لازم است، از این رو نمی توان همه طلاب را سوار یک قطار کرد و یک هدف برایشان ترسیم کرد چرا که هر کسی ظرفیت جداگانه ای دارد./۸۶۷/پ202/ب1

ارسال نظرات