۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۵۸۵۷۵۱
حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان:

امید، معجزه انتظار است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه جامعه منتظر جامعه‌ای امیدوار است، گفت: انسان منتظر هرگز ناامید نمی‌شود و در مواجهه با سختی‌ها و ناملایمات صبور بوده و می‌داند که به برکت اهل بیت(ع) خداوند باران رحمتش را به پیروان ایشان عنایت می‌کند.
هاشمیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در مسجد جامع غدیر، گفت: در تبیین مساله مهدویت و انتظار کم کاری شده است.

وی افزود: مساله مهدیت ابعاد گوناگونی از جمله انتظار، غیبت، تصرف و غیره دارد که همه آنها از الطاف الهی است اما مهمترین مساله مهدویت مربوط به غیبت حضرت می‌شود که دلیل آن به انسان‌ها بر می‌گردد.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان با استناد به حدیثی از حضرت زهرا(س) ابراز کرد: حضرت فرمودند: مثل امام، مثل کعبه است از این رو انسان باید به سوی او برود و گردش بگردد نه اینکه کعبه به سمت انسان بیاید.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: مهمترین وظیفه پیامبران تبلیغ است بر همین اساس آن بزرگواران وظیفه داشتند که به سوی مردم بروند و آنان را به دین الهی دعوت کنند اما در مساله امامت مردم وظیفه دارند که به سوی امام بروند و نسبت به ایشان معرفت و شناخت کسب کنند.

وی با اشاره به ادامه کلام حضرت زهرا(س)، بیان داشت: حضرت فرمودند: اگر حق، به صاحب حق داده می‌شد و مردم گمراه نمی‌شدند ریشه اختلافات نابود می‌شد؛ شهادت امامان معصوم در سقیفه امضا شد و هیچ یک از آن بزرگان با مرگ طبیعی از دنیا نرفتند.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان ادامه داد: اگر مساله غیبت وجود نداشت به طور قطع امام زمان(عج) نیز به شهادت می‌رسیدند از این رو خداوند حضرت را از دیدگان مخفی کرد تا مردم را مورد امتحان و آزمایش قرار دهد.

استاد حوزه و دانشگاه غیبت را امتحان الهی برای شیعیان بیان کرد و اظهار داشت: در طول تاریخ افراد بسیاری در مساله مهدویت به سبب سستی عقیده دچار خیزش شدند اما در مقابل رویش‌های فراوانی را نیز شاهد هستیم؛ از این رو در مساله مهدویت این رویش‌ها و خیزش‌ها همه امتحان الهی است.

وی افزود: انسان مومن در عقیده الهی خود راسخ است برای همین در مواجهه با امتحانات الهی هرگز دچار ریزش نمی‌شود و از فرصت انتظار بالاترین بهره را می‌برد.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان با بیان اینکه جامعه منتظر جامعه‌ای امیدوار است، گفت: انسان منتظر هرگز ناامید نمی‌شود و در مواجهه با سختی‌ها و ناملایمات صبور بوده و می‌داند که به برکت اهل بیت(ع) خداوند باران رحمتش را به پیروان ایشان عنایت می‌کند.

استاد حوزه و دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: روایت است به وسیله اهل بیت(ع) مردم به سوی خداوند هدایت می‌شوند و از گرفتاری‌ها نجات می‌یابند؛ مهمترین دلیل بقای بشر با توجه به سوء مدیریت‌ها و جنایت‌هایی که در سراسر دنیا صورت می‌گیرد به برکت وجود اهل بیت(ع) است./813/پ202/ب1

ارسال نظرات