۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۵۸۵۷۱۸
آیت الله مهدوی:

روحانیان در روستاها حضور پررنگ تری داشته باشند

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: روستاهایی در کشور وجود دارند که هنوز از داشتن مسجد محروم و از بسیاری از مسائل ابتدایی دین نیز بی خبر هستند البته مهم تر از مسجد ساختن انسان های مسجدی ساختن است و باید روحانی در مساجد باشد و معارف دین را برای مردم بازگو کند.
آیت الله مهدوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در سخنرانی امشب که در مسجد صاحب الزمان(عج) واقع در جنب میدان امام اصفهان برگزار شد، گفت: حضرت خدیجه(س) تمام ثروتشان را در راه اسلام گذاشتند و این درسی است برای ثروتمندان که با ثروت خویش به اسلام یاری برسانند.

وی در ادامه مبحث شب گذشته افزود: شب گذشته عرض کردیم که امروزه بعضی از افراد به فکر تغییر جنسیت می افتند و مؤسساتی نیز در این راستا وجود دارند که افراد و به خصوص زن ها را فریب می دهند تا خودشان را به شکل مردها در آورند و تغییراتی جزئی نیز انجام می دهند ولی در نهایت تغییر جنسیت واقعی به وجود نمی آید که در آن مثلاً زن تبدیل به مرد شود و این دروغی است که واقعیت ندارد و با عمل جراحی تغییر جنسیت، انسان را از زندگی ساقط می کنند.

آیت الله مهدوی ابراز کرد: گاهی خود زن و شوهر در انعقاد نطفه فرزند خویش شرایطی را رعایت نمی کنند و فرزندشان مخنث می شود و مشکل پدر و مادر بوده است که بچه این گونه شده است، متولد شدن فرزند پسری که خصوصیات و روحیات زنانه دارد دلیل بر زن بودن او نمی شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری آیه صد و نوزدهم سوره نساء که می فرماید«وَلأُضِلَّنَّهُمْ وَلأُمَنِّيَنَّهُمْ وَلآمُرَنَّهُمْ فَلَيُبَتِّكُنَّ آذَانَ الأَنْعَامِ وَلآمُرَنَّهُمْ فَلَيُغَيِّرُنَّ خَلْقَ اللّهِ وَمَن يَتَّخِذِ الشَّيْطَانَ وَلِيًّا مِّن دُونِ اللّهِ فَقَدْ خَسِرَ خُسْرَانًا مُّبِينًا» را تلاوت کرد و افزود: این آیه مربوط به نقشه های شیطان است که می گوید من به مردم امر می کنم تا خلق خدا را تغییر دهند و در آن دست ببرند، مؤسسات مربوط به تغییر جنسیت ده سالی است که راه افتاده اند ولی با این حال این آیه با این مصداق مطابقت می کند.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: امام صادق(ع) می فرمایند یک نوع تغییر خلقت که منظور آیه است تغییر دین است که اگر در آن کاستی و فزونی و بدعت به وجود بیاید موجب تغییر آن می شوند، در دوران خلفای سه گانه تغییرات بسیاری در دین داده شد و گویی با دین بازی می کردند، امام علی(ع) در زمان خلافتشان مانع بسیاری از بدعت ها شدند ولی باز نتوانستند جلوی برخی از بدعت ها بگیرند.

رییس بنیاد خیریه المهدی(عج) افزود: یک تعبیر تغییر خلق تغییر دین است چرا که هم انسان و هم دین مخلوق خداوند هستند و دستکاری در بدن یا دستکاری در دین تغییر در خلقت خداوند است و افرادی که این کار را انجام می دهند نیز مشمول این آیه می شوند.

وی خاطر نشان کرد: امام صادق در ادامه تفسیر این آیه، آیه سی ام سوره روم که می فرماید«فَأَقِمْ وَجْهَكَ لِلدِّينِ حَنِيفًا فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتِي فَطَرَ النَّاسَ عَلَيْهَا لَا تَبْدِيلَ لِخَلْقِ اللَّهِ ذلِکَ الدِّينُ الْقَيِّمُ وَلَٰكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يَعْلَمُونَ» را تلاوت کردند و فرمودند چهره ات را به سمت دین حنیف و یکتاپرست بینداز و آن همان دینی است که در فطرت انسان و موافق با آن است، ادامه آیه به جای این که بگوید تبدیلی برای دین خداوند نیست می فرماید تبدیلی برای خلق خداوند نیست و این آیه تصدیق کننده سخن امام صادق(ع) است.

آیت الله مهدوی اظهار کرد: امروز سالروز ازدواج نبی گرامی اسلام(ص) و حضرت خدیجه(س) است و آن پر برکت ترین ازدواج کره زمین و بی نظیر است، جوانی در ازدواج اولش با زن بیوه ای که دو شوهر به خود دیده است و نیز از او بزرگتر است ازدواج می کند و این واضح و مشخص است که چنین ازدواجی به دستور الهی انجام شده است و نتیجه آن ازدواج متولد شدن وجود پر خیر و برکت حضرت زهرا(س) بود که در عالم بی نظیر هستند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: حضرت خدیجه(س) نیز در میان زن ها کم نظیر بودند و با تمام وجودشان از اسلام دفاع کردند و اولین زنی بودند که به پیامبر اسلام(ص) ایمان آوردند، حضرت خدیجه(س) تمام ثروتشان را در راه اسلام گذاشتند و این درسی است برای ثروتمندان که با ثروت خویش به اسلام یاری برسانند.

وی در پایان گفت: هر کسی در حدّ توان خویش به ساختن مساجد در مناطق مختلف کمک کند، روستاهایی در کشور وجود دارند که هنوز از داشتن مسجد محروم هستند و از بسیاری از مسائل ابتدایی دین نیز بی خبر هستند، مهم تر از مسجد ساختن انسان های مسجدی ساختن است و باید روحانی در مساجد باشد و معارف دین را برای مردم بازگو کند./867/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات