۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۵۸۵۷۱۰
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی مطرح کرد؛

وضعیت آخرت‌گراها و دنیاگراها در جهان فانی و باقی

رییس ستاد اقامه نماز گفت: آخرت‌گراها آخرت‌شان صد در صد و دنیای آنها چند درصد است و بی‌دین‌ها آخرت‌شان صفر در صد و دنیای آنها چند درصد است.
محسن قرائتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز در مراسمی که امروز در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: بحث نیت یک بحث کلیدی است که همه اقشار و ابناء بشر با آن درگیر هستند.

وی افزود: آدمی باید برای هر کاری هدف‌گیری داشته باشد یعنی اگر درس می‌خواند، حوزه و دانشگاه می‌رود یا کار می‌کند، چه دلیلی برای آن دارد؛ نیت هر فردی در هر کاری ممکن است با شخص دیگر متفاوت باشد.

رییس ستاد اقامه نماز ابراز داشت: ممکن است هدف و نیت از انجام کاری لقب، عنوان، مال، پول، شهرت و... باشد اما تنها کاری ‌که سبب جلب توجه و رضای خداوند می‌شود کاری است که هدف آن الهی و قربی باشد؛ متاسفانه برخی افراد حتی در زمان مرگ هم حسرت رئیس جمهور نشدن، کاندیدا نشدن، پولدار نشدن و مشهور نشدن را می‌خورند.

وی در ادامه بیان داشت: اگر باطن‌مان را اصلاح نکنیم همیشه حتی در زمان مرگ با خدا درگیر خواهیم بود؛ اگر هدف و نیت ما خدا باشد و رنگ و بوی خدایی داشته باشد خدا هم ما را به حال خودمان رها نخواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی ابراز داشت: اگر نگاه ما به آخرت، جهان ابدی، حساب و کتاب و ملاقات با خداوند باشد حتما خدا کار ما را اصلاح خواهد کرد اما اگر هدف کار ما الهی نباشد پوچ و بی ارزش خواهد بود.

وی با طرح این سوال که آیا وقتی کسی مومن و متقی شد، حتما در دنیا بدبخت و بی چیز خواهد شد، گفت: کسی که مومن است ممکن است به مقدار کم یا حتی بیشتر از دنیا بهره داشته باشد اما قطعاً آخرت او صد در صد تامین خواهد بود ولی در مقابل کسی که ممکن است از دنیا بهره‌های زیادی داشته باشد و یا حتی بهره‌ای خیلی کم داشته باشد، یک چیزی کاملاً مشخص است که او صد در صد آخرت روشنی نخواهد داشت.

رییس ستاد اقامه نماز اظهار داشت: آخرت‌گراها آخرت‌شان صد در صد و دنیای آنها چند درصد است و بی‌دین‌ها آخرت‌شان صفر در صد و دنیای آنها چند درصد است.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در ادامه بیان داشت: کسی که مشغول کسب و کار است و صدای اذان را می‌شنود اما سر نماز حاضر نمی‌شود مطمئن باشد چیز با ارزش‌تری از نماز اول وقت به دست نخواهد آورد اما اگر به خاطر نماز برای چند دقیقه کسب خود را رها کرد یقین بداند خداوند جبّار برای او به طریق بهتری جبران خواهد کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از لحاظ فرمول عقلی، مذهبی‌ها برنده و لاابالی‌ها خسران زده‌اند؛ هر چه از خدا می‌خواهیم بدانیم که خدا ما را به آن خواهد رساند پس چیزهای باارزش‌تر را از او بخواهیم تا در آخرت ضرر نکنیم و خسران نبینیم./۹۶۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات