۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۵۸۵۶۵۵
دلخوش در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

نقش ویژه حوزه های علمیه در تقویت وحدت بین امت اسلام

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی معتقد است که حوزه‌های علمیه می‌توانند در امر وحدت آفرینی پیشگام باشند.
کاظم دلخوش

سید کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه سرا و عضو فراکسیون مستلقین ولایی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، درباره اهمیت برگزاری «هفته وحدت»، اظهار داشت: همه افراد باید به آیه شریفه "وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللهِ جَمِیعاً وَ لاَ تَفَرَّقُوا" توجه کنند و آن را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی ادامه داد: هفته وحدت از ابتکارات نظام مقدس جمهوری اسلامی است، در این هفته می‌توان دلهای شیعیان و اهل سنت را به هم نزدیک کرد، زیرا در یک نگاه کلان «دین» مسلمین جهان، «پیامبر» ایشان و «کتاب الهی» آنها یکسان است و نباید اختلاف افکنی کرد.

دلخوش با انتقاد شدید از افرادی که به مقدسات شیعیان و یا اهل سنت توهین می‌کنند، بیان داشت: کسانی که به خود اجازه می‌دهند به مقدسات افراد توهین کنند، قطعا دشمن اسلام هستند. انسان عاقل و معتقد هرگز به دیگران توهین نمی‌کند. 

نماینده مردم صومعه‌سرا در پاسخ به این پرسش که وظیفه روحانیون و حوزه‌های علمیه در روزگار کنونی چیست، ابراز داشت: حوزویان باید مقام معظم رهبری را الگوی کار خود قرار دهند، رهبر انقلاب در سال‌های گذشته با سفر بسیار مهم خود به کردستان قلب‌های تمام مسلمانان را به هم نزدیک کردند و مبلغان دینی نیز باید از همین شیوه برای کار تبلیغی خود استفاده کنند.

وی تاکید کرد: حوزه‌های علمیه باید زمینه‌های مشترک علمی و مبحثی بین خود و اهل سنت ایجاد کنند، علما و مراجع معظم جهان تشیع نیز می‌توانند در زمینه‌های «علمی»، «فرهنگی» و «تبلیغی» بین شیعیان و اهل سنت زمینه‌های مشترک ایجاد کنند./۸۵۶/ت
۳۰۲/ق

ارسال نظرات