۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۵۸۵۴۸۱
در نامه جمعی از حوزویان به شمخانی مطرح شد؛

لزوم برخورد قانونی شورای عالی امنیت ملی با ظریف برای فضاسازی علیه کشور

شورای هماهنگی گروه های حوزوی در نامه ای به دبیر شورای عالی امنیت ملی با انتقاد از ادعاهای بدون سند وزیر خارجه درباره پولشویی در ایران، خواستار برخورد قانونی شورای عالی امنیت ملی با وزیر خارجه شد.
ظریف ظریف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شورای هماهنگی گروه های فرهنگی حوزه علمیه در نامه ای به دبیر شورای عالی امنیت ملی با انتقاد از ادعاهای بدون سند وزیر خارجه درباره پولشویی در ایران، این اظهارات غلط را سبب فضاسازی دشمنان دانست و خواستار برخورد قانونی شورای عالی امنیت ملی با وزیر خارجه شد.

متن نامه به شرح زیر است:

باسمه‌تعالی

برادر ارجمند جناب آقای دکتر شمخانیزید عزه

دبیر محترم شورای عالی امنیت ملی

سلام‌علیکم؛

با صلوات بر محمد و آل محمد (ص) و با احترام؛

همان‌طور که مطلع شده‌اید جناب آقای دکتر ظریف که قرار بوده و هست وزیر امور خارجه نظام جمهوری اسلامی ایران باشد، در مصاحبه داخلی سخنانی گفته که موجب بهت و شگفتی است، ازاین‌رو موارد زیر را اعلام و خواستار رسیدگی جدی به آن هستیم.

1. جناب آقای دکتر ظریف که در گرماگرم مذاکرات هسته‌ای ادعا کرده بود « آمریکا با یک بمب می‌تواند سیستم دفاعی ما را نابود کند.» و دنباله‌رو رئیس جمهوری است که در اوج مذاکرات اعلام کرد «خزانه خالی است» اخیراً در مصاحبه خود گفته‌اند: «برخی نگرانی‌ها صادقانه است. پشت برخی از این فضاسازی‌ها منافع اقتصادی هست. بالاخره پول‌شویی یک واقعیت است در کشور و خیلی‌ها از آن سود می‌برند. .....آنجاهایی که هزاران میلیارد پول‌شویی انجام می‌دهند، حتماً آن‌قدر توان مالی دارند که ده‌ها میلیارد یا صدها میلیارد هزینه تبلیغات و فضاسازی کرده و فضا در کشور ایجاد کنند..... کسانی که ممکن است در یک‌قلم معامله‌شان 30 هزار میلیارد منافع جابه‌جا شود.» جای این سؤال است که آیا این سخن وزیر امور خارجه ایران اسلامی است یا مأمور جاده‌صاف‌کن و مسئول فضاسازی برای دشمن.

2. از دبیر و اعضای محترم شورای عالی امنیت ملی کشور سؤال جدی داریم که آیا در وضعیت کنونی که کشور در تهاجم و تحریم دشمنان خبیثی چون آمریکای جنایتکار قرارگرفته و عملاً درگیر شدیدترین جنگ اقتصادی هستیم و شیاطین برای زیر فشار قرار دادن هر چه بیشتر ایران اسلامی بهانه‌های متعدد ازجمله پول‌شویی، را دنبال می‌نمایند یک مقام مسئول با این جایگاه، حق دارد در جهت تصویب چنین لایحه استعماری (قرار دارد FATF) در مجمع تشخیص مصلحت، هر سخنی را بر زبان بیاورد آیا واقعاً ایشان به دنبال فضاسازی خاص نیست؟

3. خوشبختانه شورای نگهبان، لایحه استعماری FATF را مردود اعلام کرده ولی اگر واقعاً آقای ظریف از چنین جرمی، (پول‌شویی با این حجم) مطلع بوده‌اند، چرا تابه‌حال سکوت کرده‌اند؟ اگر سخنان ایشان راست باشد، آیا به دلیل اطلاع از جرم سنگین پول‌شویی گسترده و عدم معرفی به‌موقع، شریک جرم به‌حساب نمی‌آید؟ آیا چنین گفتار و رفتاری قابلیت تعقیب قضایی ندارد؟

ازاین‌رو از شورای عالی امنیت ملی و دستگاه قضایی کشور درخواست داریم که ایشان را به دلیل خدشه و ضربه به امنیت ملی و پنهان‌کاری در معرفی  مجرمان تحت تعقیب قرار دهند.

4. آیا صرف اینکه کسی اعلام کند «من هیچ دستگاهی را متهم نمی‌کنم» می‌تواند از زیر بار تبعات اتهاماتش شانه خالی کند؟ اگر واقعاً خبری هست چرا در لفافه سخن می‌گویند؟ چرا به صراحت و بدون مصلحت‌اندیشی مصادیق و کدهای خود را اعلام نمی‌نمایند تا مردم عزیز و دستگاه‌های مسئول مطلع شوند و رسیدگی کنند؟

آیا نمی‌دانند این‌گونه سخن گفتن تحریک افکار عمومی و متهم کردن همه ارکان نظام ازجمله دستگاه تحت فرمان خود و مصداق بریدن شاخه‌ای است که بر آن نشسته‌اند؟

5. به نظر می‌رسد این سخنان پشت پرده یا پشت پرده‌هایی دارد؛

ممکن است برای سرپوش گذاشتن بر ناکارآمدی‌ها و خسارت‌های سنگینی باشد که در برجام و سیاست خارجه و روابط با کشورهای دیگر به بار آورده‌اند.

 یا برای فضاسازی و ایجاد جو روانی ویژه در جهت تصویب طرح استعماری   FATFباشد، همانند رفتاری که در فضاسازی برای تصویب برجام داشتند.

6. در پایان از دبیر محترم شورای عالی امنیت ملی درخواست قاطع داریم که با این قضیه به‌عنوان اخلال به امنیت کشور برخورد کنند و از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی درخواست رسیدگی فوری داریم تا هر مقام مسئول و وزیر محترمی گمان نکند که می‌توانند بدون هیچ هزینه‌ای، با سخنان بی‌مدرک و ادعاهای واهی جوسازی کرده و بافشار روانی اهداف خاص خود را دنبال کنند.

محمود مقدمی دبیر شورای هماهنگی گروه‌های فرهنگی حوزه

رونوشت: کمیسیون امنیت ملی مجلس/ دادسرای انقلاب اسلامی

ارسال نظرات