۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۵۸۵۳۳۸
مدیرکل بازرسی سازمان اوقاف:

یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار موقوفه در کشور وجود دارد

مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان اوقاف و امور خیریه از وجود یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار موقوفه در سطح کشور خبر داد.
حجت‌الاسلام شوزب شيري، مديرکل اوقاف و امور خيريه استان قم

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام شوزب شیری در حاشیه همایش یاوران وقف در جمع خبرنگاران، بر تقویت فرهنگ وقف در جامعه تأکید کرد و گفت: در تحقق این امر مهم باید جهاد گونه وارد کار شد.

وی در پاسخ به سوال مهر در خصوص تعداد موقوفات در کشور  از وجود یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار موقوفه خبر داد و اظهار کرد:  بانک اطلاعات جامع موقوفات و بقاع کشور تشکیل‌شده و تمام اطلاعات موقوفات در این بانک اطلاعاتی ثبت‌شده است.

مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: خوشبختانه با تشکیل بانک اطلاعاتی موقوفات دسترسی به موقوفات و بقاع متبرکه بهتر شده است.

حجت‌الاسلام شیری به‌ضرورت برقراری ارتباط اوقاف با مردم  تأکید کرد و افزود: سازمان اوقاف  با توجه به دستور سازمان بازرسی کل کشور و تأکید ریاست سازمان اوقاف امکان ثبت شکایات مردمی در سایت رسمی سازمان اوقاف را طراحی کرده است.

وی ابراز کرد: در این سامانه، علاوه بر ثبت شکایات مردمی، خدمات ارائه‌شده گسترش داده می‌شود و  ثبت درخواست‌ها، ارائه مشاوره وقف و پیگیری و پاسخگویی به درخواست‌ها ی مردمی در این سامانه ایجادشده است.

مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان اوقاف و امور خیریه تأکید کرد: سازمان اوقاف به اجرای نیت واقفین بسیار جدی است و طبق آمار بیش از ۷۰ درصد موقوفات برای عزاداری امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) است.

منبع: مهر

ارسال نظرات