۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۵۸۵۱۲۵
حجت الاسلام حسینی مقدم خبر داد؛

تأسیس یک مجموعه قرآنی با استفاده از ظرفیت وقف جمعی

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم از تشکیل "بنیاد یاوران وقف تولید علم و فناوری" و تأسیس یک مجموعه قرآنی با استفاده از ظرفیت وقف جمعی برای توسعه و ارتقای فعالیت های قرآنی در قم خبر داد.
مدیرکل اوقاف استان قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسینی مقدم مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم امشب در همایش "یاوران وقف" که در سالن همایش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، با اشاره به این که "خدمت رسانی به نیازمندان" در عرصه های مادی و معنوی از ارزنده ترین آموزه های قرآن کریم است، گفت: این موضوع از زیباترین خدمت ها به شمار می رود و مصداق بارز "باقیات صالحات" است.

وی  ادامه داد: انسانی که موفق به انجام عمل باقی صالح می شود، هم در ارتقا و تکامل روحانی و معنوی خود نقش اساسی ایفا کرده و هم در تکامل موقوف علیهم و جامعه اثر گذاشته است.

حجت الاسلام حسینی مقدم خاطرنشان کرد: وقف که ریشه در روح لطیف انسانی دارد، آنچنان از سوی پیامبر اکرم(ص) عظمت پیدا کرد و هم خود حضرت(ص) و هم اطرافیان و شاگردان ایشان به این سنت حسنه عمل کردند و پایه گذار وقف در جامعه اسلامی شدند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان این که جامعه به وقف به عنوان زیباترین نوع خدمت رسانی و چشمه همیشه جاری و احسان ماندگار نیازمند است، ابراز کرد: جامعه باید به سمتی برود که همانند صدر اسلام همه افراد بخواهند افتخار ثبت یک وقف را از آن خود کرده و یک وقف را از خود به یادگار بگذارند.

وی از تشکیل "بنیاد یاوران وقف تولید علم و فناوری" در هفته وقف خبر داد و عنوان کرد: این بنیاد برای حمایت از تولید علم و فناوری با حضور اساتید دانشگاهی تشکیل شد.

حجت الاسلام حسینی مقدم همچنین با بیان این که یک مجموعه قرآنی در کنار امامزاده سید علی(ع) برای توسعه فعالیت های قرآنی و ارتقای آن ها تأسیس خواهد شد، ابراز کرد: این مجموعه با مشارکت آحاد مردم و استفاده از ظرفیت وقف جمعی احداث شده و در اختیار عموم قرار خواهد گرفت./841/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات