۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۵۸۵۰۳۳
مدیرکل اوقاف سمنان خبر داد؛

اشتغال‌زایی ۵۲ هزار نفرروزی با سرمایه‌گذاری در موقوفات سمنان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از اشتغال‌زایی ۵۲ هزار نفرروزی با سرمایه‌گذاری در موقوفات این استان طی دو سال خبر داد.
وقف

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام عبدالله واحدی از راه‌اندازی ستاد مرکزی حفظ و آموزش مجازی قرآن کریم در استان سمنان خبر داد و اظهار داشت: این مرکز در جوار آستان مقدس امامزاده علی بن جعفر (ع) راه‌اندازی شده و از این طریق، تمام افرادی که در استان متقاضی حفظ و آموزش قرآن هستند، به‌صورت مجازی آموزش خواهند دید و بستری برای حرکت به سمت‌وسوی قرآن فراهم شده است.

وی از دیگر خدمت‌رسانی‌ها در بحث وقف و موقوفات را ارائه خدمات به زائران علی بن موسی‌الرضا (ع) عنوان و تصریح کرد: در دهه آخر ماه صفر، با دایر کردن 31 ایستگاه صلواتی، روزانه اطعام‌ 15 هزار نفر را عهده‌دار شدیم و ایجاد توقفگاه در رفع خستگی و کاهش حوادث جاده‌ای نیز مثمر بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته در راستای تحقق اجرای نیت واقفان اظهار داشت: در جهت اجرای این طرح، کمیته‌ای در سازمان اوقاف و استان تشکیل شده است و در راستای رصد و اجرای نیت واقفان فعالیت می‌کند.

حجت‌الاسلام واحدی با بیان اینکه در بحث دارو و درمان و طرح مهر و تندرستی در سال گذشته به 222 نیازمند مساعدت شد، افزود: از محل موقوفات، به یک هزار و 290 نیازمند و 305 طلبه کمک شد.

وی از افتتاح و کلنگ‌زنی 12 پروژه با اعتبار 10 میلیارد تومان در دهه وقف خبر داد و اظهار داشت: در بحث سرمایه‌گذاری در موقوفات، 11 پروژه با اعتبار 60 میلیارد تومان در حال انجام و 100 موقعیت سرمایه‌گذاری شناسایی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان اشتغال ایجادشده از طریق سرمایه‌گذاری موقوفات در سال گذشته را 30 هزار نفرروز و در سال جاری 22 هزار نفرروز عنوان کرد.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با بنیاد برکت به‌منظور بیمه مساجد و اماکن مذهبی گفت: گاهی حادثه‌ای در اماکن مذهبی منجر به فوت نمازگزاران می‌شد و برای اولین بار در کشور تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد برکت منعقد و با رقم جزئی به مدت یک سال این اماکن مذهبی بیمه شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: اگر حادثه‌ای منجر به فوت یا وقوع حادثه‌ای در مسجد شود، بیمه برکت خسارت را متقبل می‌شود.

منبع: فارس

ارسال نظرات