۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۵۸۵۰۲۰
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

هجرت طلاب به روستاها مجاهدت در راه دین است

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز شهرها و روستاها به توان تبلیغی طلاب و روحانیان نیازمند هستند، گفت: کسانی که با هجرت به شهرها عمل به رسالت واقعی خود یعنی تبلیغ دین را آغاز کرده اند به حتم مجاهدان در راه حق هستند.
امام جمعه نوشهر

حجت الاسلام والمسلمین محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با موفق ارزیابی کردن طرح هجرت آن را اقدامی شایسته در جهت گسترش فعالیت های تبلیغی در مناطق محروم و روستایی دانست.

وی با بیان این که چنین طرح های ارزشمندی نیازمند حمایت بیشتری هستند، افزود: حضور دائمی یک روحانی و مبلغ در یک روستای دورافتاده و محروم ظرفیت بسیار بالایی است که باید ضمن حمایت از آن در سایر مناطق نیز فراگیر شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در شرایط امروز جامعه توجه به مسأله تبلیغ دین باید جزء اولویت متولیان فرهنگی و دینی کشور قرار گیرد، خاطرنشان کرد: هر چه در حوزه سرمایه گذاری صورت گیرد باز هم کم است، چون دشمن چندین برابر ما در حال فعالیت است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، هجرت گسترده طلاب و روحانیان به قم و خالی شدن شهرها و روستاها از حضور مبلغان دینی را بسیار آسیب زا دانست و تصریح کرد: متأسفانه به دلیل تمرکز بیش از حد طلاب و روحانیان در قم مساجد، شهرها و مناطق روستایی از نعمت داشتن روحانی بی بهره هستند.

حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با بیان این که طلاب باید بدانند یکی از مهم ترین وظایف و رسالت های آنها در کنار علم آموزی تبلیغ دین است، خاطرنشان کرد: طلاب باید در کنار تحصیل در حوزه مسأله تبلیغ را نیز جدی بگیرند تا گوشه ای از خلأهای به وجود آمده در این عرصه پر شود.

مسؤول مدرسه علمیه شهید بهشتی(ره) نوشهر با اشاره به این که هجرت طلاب از قم به شهرستان ها همواره جزء دغدغه ها و تأکیدات رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید بوده است، تصریح کرد: متأسفانه در حال حاضر طلاب و روحانیان بسیاری در قم حضور دارند که متأسفانه موجب خالی شدن شهرها و روستاها از نعمت روحانی و مبلغ شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز شهرها و روستاها به توان تبلیغی طلاب و روحانیان نیازمند هستند، خاطرنشان کرد: کسانی که با هجرت به شهرها عمل به رسالت واقعی خود یعنی تبلیغ دین را آغاز کرده اند به حتم مجاهدان در راه حق هستند.

حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با اشاره به این که خوشبختانه امروز همه امکانات برای ادامه تحصیل طلاب و روحانیان در شهرها فراهم شده است، تصریح کرد: مبلغان دینی در شهرستان ها می توانند در کنار فعالیت های تبلیغی خود به ادامه تحصیل نیز بپردازند./۹۵۰/ت302/ب1

ارسال نظرات