۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۵۸۴۶۸۶
مدیرکل ارشاد استان قم خبر داد؛

رتبه نخست قم در نشر کتب دینی| صدور مجوز ۸ هزار و ۷۰۰ کتاب در سال گذشته

حسینی با بیان این که قم در زمینه کتاب های دینی دارای رتبه نخست کشور است، گفت: استان قم یکی از استان های ۱۰ گانه ای است که مستقیما مجوز کتاب در آن صادر می شود، سال گذشته بیش از ۸ هزار و ۷۰۰ مجوز کتاب از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی داده شده است.
بازدید مدیرکل ارشاد استان قم از خبرگزاری رسا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید موسی حسینی کاشانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به روز فرهنگ عمومی گفت: در سال 87 آیین نامه فرهنگ عمومی کشور تصویب شده و شاهد هستیم که شورای فرهنگ عمومی استان به ریاست امام جمعه هر استانی تشکیل می شود و دبیری آن را اداره ارشاد بر عهده دارد.

وی افزود: فرهنگ مقوله ای پیچیده است که مجموعه ای از آداب و رسوم، باورها و اعتقادات را شامل می شود، برای اصلاح فرهنگ عمومی شورای فرهنگ عمومی استان با مشارک بیش از 20 دستگاه در زیر مجموعه امام جمعه و حضور استاندار جلسات را برگزار می کند.

حسینی کاشانی با بیان این که استان قم یکی از منظم ترین جلسات شورای فرهنگ عمومی را در کشور دارد، اظهار داشت: تمام جلسات در قم بدون وقفه برگزار می شود و خوشبختانه مصوبات خوبی داشته و مصوبات پیگیری شده است.

وی ادامه داد: قطعا تا پیگیری همه مصوبات نیاز به تلاش بیشتری داریم، فرهنگ عمومی نیازمند عزم جدی از سوی مردم و مسؤولان دارد تا بتوانیم آنچه که مدنظر رهبر انقلاب در بحث سبک زندگی اسلامی ایران است را در شهر مقدس قم اجرایی کنیم و قم می تواند برای همه شهرهای کشور الگو باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به 24 آبان روز کتاب و کتابخوانی ابراز داشت: استان قم یکی از استان های 10 گانه ای است که مستقیما مجوز کتاب در آن صادر می شود، سال گذشته بیش از 8 هزار و 700 مجوز کتاب از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی داده شده است که بیش از 5 هزار عنوان کتاب اولی بوده اند.

وی عنوان کرد: اغلب این کتاب ها حوزه دین بوده است، استان قم از نظر مجوز کتاب بعد از استان تهران رتبه دوم را در کشور دارد، در زمینه کتاب های دینی قم دارای رتبه نخست در کشور است، در استان قم بیش از هزار و 200 ناشر فعالیت می کنند.

حسینی کاشانی خاطرنشان کرد: غیر از بحث مجوز، حمایت قبل و بعد از تولید کتاب را داریم، سال گذشته بیش از یک میلیارد تومان برای حمایت ارزشمند در حوزه دینی اختصاص داده شد، همچنین 2 میلیارد و 350 میلیون تومان نیز بعد از بعد از چاپ از مجموعه ناشران قم داشته ایم.

وی اضافه کرد: یکی از مؤلفه های فرهنگ کتاب است، یکی برنامه های جدی این است تا کتب خوبی در اختیار مردم قرار گیرد و بتوانیم ساعت مطالعه را ارتقا دهیم؛ در زمینه کاغذ نیز اقدامات خوبی دنبال شده و وزیر ارشاد در زمینه تأمین کاغذ برای ناشران وارد عمل شد و کاغذ هم جزء اقلام اساسی قرار گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که تا هفته های آینده شاهد ورود کاغذ به قم خواهیم بود، گفت: 800 تن کاغذ نیاز ناشران قمی در ماه است، برای تأمین کاغذ رسانه ها نیز کار دنبال خواهد شد؛ مجموعه خانواده بزرگ فرهنگ و ارشاد اسلامی سعی می کند در زمینه فرهنگ سازی کمک کند.

وی افزود: برنامه ما این است که بتوانیم بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب کارها را دنبال کنیم، با مؤسسات فرهنگی و هنری خوبی که در استان داریم سعی شده با همت همکاران کارها به نحو شایسته دنبال شود، خوشبختانه شاهد ارتقای شاخص های فرهنگی در استان بودیم و امیدواریم که با دعای مردم و همت مسؤولان بتوانیم شاخص ها را ارتقا دهیم، دشمن بداند تا زمانی که پشت ولایت حرکت می کنیم هیچ غلطی نمی تواند بکند.

ارسال نظرات