۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۵۸۴۶۲۱
اشک ماتم ایران اسلامی در سالروز شهادت امام رئوف؛

مشهدالرضا میزبان بیش از سه میلیون عزادار| برگزاری مراسم سوگواری با حضور مراجع تقلید

همزمان با سالروز شهادت عالم آل محمد(ص) حضرت شمس الشموس امام الرئوف امام رضا(ع) ایران اسلامی غرق عزا شد و اشک ماتم ریخت.
حرم مطهر امام رضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با سالروز شهادت عالم آل محمد(ص) حضرت شمس الشموس امام رضا(ع) ایران اسلامی غرق عزا شد و اشک ماتم ریخت.

بر اساس این گزارش، هزاران عاشق و دلداده از سراسر کشور با پای پیاده وارد مشهد مقدس شدند تا در روز شهادت امام رضا(ع) در کنار مضجع شریف آن  حضرت به عزاداری بپردازند و عرض ادب کنند.

بر اساس اعلام مسؤولان تاکنون بیش از سه میلیون زائر جهت حضور در مراسم سوگواری سالروز شهادت امام علی بن موسی الرضا(ع) وارد مشهد مقدس شده اند.

این گزارش حاکی است، در شهر مقدس قم نیز مردم عزادار با راه اندازی دسته های سینه زنی و زنجیرزنی شهادت عالم آل محمد(ص) را به اخت الرضا حضرت فاطمه معصومه(س) تسلیت گفتند.

همچنین مراسم عزاداری و سوگواری در بیوت و دفاتر مراجع تقلید حضرات آیات صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، وحید خراسانی، نوری همدانی، جوادی آملی، سبحانی،‌ شبیری زنجانی و علوی گرگانی برگزار شد.

در مراسم عزاداری بیوت مراجع تقلید سخنرانان به بیان فضائل و مناقب حضرت رضا(ع) پرداخته و جامعه را نیازمند تبعیت از سیره امام رئوف دانستند و مداحان نیز روضه خوانی کردند.

سخنرانان با تأکید بر این که شیعیان باید معرفت حقیقی نسبت به اهل بیت(ع) به ویژه امام رضا(ع) پیدا کنند، تصریح کردند که اگر این معرفت و پیروی واقعی وجود داشته باشد مشکلات حل خواهد شد.

این گزارش می افزاید، عزاداران بسیاری با حضور در حرم احمدبن موسی در شیراز به عزاداری و نوحه سرایی پرداختند و شهادت امام رضا(ع) را به ایشان تسلیت گفتند.

شهر مقدس قم در سالروز شهادت ولی نعمت ایران حال و هوای دیگری داشت و مردم انقلابی و ولایی با حضور در حرم کریمه اهل بیت(ع)، مسجد مقدس جمکران و دسته های عزداری به سوگواری پرداختند.

ارسال نظرات