۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۵۸۴۵۸۴
حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان:

نجات مظلومان عالم در گرو تبلیغ جهانی معارف اهل بیت است

استاد حوزه و دانشگاه ملت ایران را فرزندان غدیر و عاشورا بیان کرد و گفت: ترویج و تبلیغ معارف اهل بیت(ع) آن هم به صورت جهانی و معرفی حقایق الهیه از مهمترین وظایف شیعیان برای نجات مظلومان عالم است.
هاشمیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت شب شهادت مظلومانه امام رضا(ع) در مهدیه تهران برگزار شد، گفت: امام رضا(ع) برای شیعیان دعا می‌کنند و می‌فرمایند: خدا رحمت کند کسی را که امر ما اهل بیت(ع) را زنده می‌کند.

وی افزود: همچنین پیامبراکرم(ص) برای شیعیان دعا کردند و فرمودند: خدایا کسی که علی را دوست می‌دارد تو هم او را دوست بدار؛ حب امام علی(ع) افتخار و بزرگ‌ترین سرمایه شیعیان است.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان زنده کردن امر اهل بیت(ع) را با استناد به روایتی از امام رضا(ع)، ابراز کرد: حضرت فرمودند: اگر کسی می‌خواهد امر ما را زنده کند علم ما را یاد بگیرد و به دیگران بیاموزد چرا که اگر مردم معارف ما را بدانند به ما روی می‌آورند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: پیامبراکرم(ص) فرمودند خداوند هیچ دعایی را بدون اجابت قرار نمی‌دهد و همه دعاها مستجاب می‌شود اما این استجابت سه شکل دارد. نخست اینکه همانگونه که فرد دعا کننده می‌خواهد دعایش مستجاب می‌شود یا اگر استجابت آن دعا به صلاحش نباشد معادل آن دعا گناهی از او بخشیده می‌شود و آخر اینکه اگر گناهی نداشته باشد و اجابت آن در دعا به صلاح او نباشد خداوند در بهشت برای او پاداشی را تعیین می‌کند.

وی افزود: خداوند در قرآن کریم مردم را به دعا کردن دعوت می‌کند و می‌فرماید من دعای شما را مستجاب می‌کنم؛ خداوند برای هدایت انسان‌ها بسیار هزینه کرد و انبیای الهی را برای سعادت بشر مبعوث ساخت، امامان معصوم(ع) برای هدایت انسان‌ها به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان بیان داشت: خداوند همه هستی را در اختیار انسان گذاشت تا با بهره جستن از آن به سوی خدا حرکت کند تا از این طریق به کمال برسد؛ هدف از خلقت انسان بندگی خداوند بوده است.

 استاد حوزه و دانشگاه دنیا زدگی را عامل تنزل و سقوط انسان بیان کرد و گفت: امروز همه چشمان مظلومان دنیا به ایران است چرا که ملت ایران فرزندان غدیر و عاشورا و پرچمدار ولایت آل محمد هستند بنابراین ترویج و تبلیغ معارف اهل بیت(ع) آن هم به صورت جهانی و معرفی حقایق الهیه از مهمترین وظایف ما به شمار می‌رود./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات