۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۵۸۴۵۲۵
مدیر شبکه جهانی امام رضا:

میزبان قلوب شیفتگان حضرت رضا با پخش زنده از حرم مطهر رضوی هستیم

مدیر شبکه جهانی امام رضا(ع) از میزبانی قلوب شیفتگان حضرت رضا(ع) با پخش زنده از حرم مطهر رضوی در ایام منتهی به ماه صفر خبر داد.
توکلی زاده

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از آستان نیوز، محمدامین توکلی‌زاده از میزبانی گسترده شبکه ماهواره‌ای امام رضا(ع) با پخش زنده از حرم مطهر رضوی و معرفی برنامه‌های متنوع آستان قدس رضوی در ارائه خدمات به‌زائران پیاده حضرت رضا(ع) در دهه پایانی ماه صفر خبر داد.

مدیر شبکه جهانی امام رضا(ع) گفت: این شبکه از شام اربعین تا شام شهادت حضرت رضا(ع) با بیش از 10 برنامه شبانگاهی میهمان شیفتگان عرب زبان حضرت رضا(ع) در شمال و شرق آفریقا و کشورهای جنوب غربی آسیا خواهد بود.

وی افزود: با توجه به کنداکتور پخش این شبکه، برنامه‌های دهه آخر صفر بعد از نماز ظهر و عصر به‌صورت زنده با برنامه "طریق الرضا" از جاده‌های منتهی به مشهد الرضا(ع) آغاز می‌شود و این برنامه طی 4 نوبت 30 دقیقه‌ای گزارشی از زائران پیاده، خدمات موکب‌های آستان قدس رضوی و موکب‌داران در این مسیر پخش می‌کند.

توکلی‌زاده دعوت از میهمانان مختلف عرب زبان از کشورهای مختلف را از دیگر برنامه‌های روزانه این شبکه عنوان کرد و افزود: در ادامه کنداکتور پخش، برنامه اذانگاهی به‌صورت مستقل و زنده 30 دقیقه قبل از اذان بر روی آنتن می‌رود و تا بعد از نماز مغرب و عشاء ادامه دارد.

مدیر شبکه جهانی امام رضا(ع) پخش مستندهای تامینی از آرشیو همین شبکه را از دیگر برنامه‌های این ایام عنوان کرد و گفت سومین فصل از برنامه فیروزه در همین ایام به‌صورت کاملا تخصصی و متناسب با این ایام در لوکیشن جدید واقع در مدرسه آیت‌الله خوئی در قالب 11 قسمت بر روی آنتن می‌رود.

وی "الساعه الثامن" را از دیگر ویژه برنامه‌های تولیدی این ایام عنوان کرد که با تهیه کنندگی سید محمد حسین رضوی از تهیه‌کنندگان برجسته صدا و سیما با لوکیشن روضه منوره در صحن گوهرشاد بر روی آنتن می‌رود.

توکلی‌زاده تفاوت این برنامه را سوژه محوری آن عنوان کرد که هر برنامه به‌مدت 90 دقیقه پخش می‌شود و سوژه‌های آن از کشورهای مختلف انتخاب شده‌اند.

مدیر شبکه جهانی امام رضا(ع)، "دارالمرحمه" را عنوان برنامه دیگر این شبکه ذکر کرد و گفت: این برنامه به‌پوشش برنامه‌های عرب زبان‌ها در حرم مطهر در قالب 60 دقیقه می‌پردازد و برنامه "غریب الرضا" به‌صورت زنده در ایام منتهی به‌شهادت حضرت رضا(ع) بر روی آنتن می‌رود و با آیتم‌های مستقل به‌موضوعات مختلف می‌پردازد که بخش‌هایی از این برنامه به گفتگو با میهمانانی از نیجریه، یمن و همچنین دو نفر از تولیت‌های اعتاب مقدس عراق می‌پردازد.

وی افزود: در همین برنامه در قالب آیتم‌هایی خدمات آستان قدس رضوی از جمله موکب‌داری و برنامه‌های حرم مطهر رضوی پوشش داده می‌شود و در مجموع بیش از 70 آیتم در این ایام مختص خدمات و فعالیت‌های آستان قدس رضوی تولید می‌شود.

توکلی‌زاده پشتیبانی از شبکه‌های زیرمجموعه اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های کشورهای اسلامی را از دیگر برنامه‌های این شبکه عنوان کرد که همچون مناسبت‌های دیگر در حال انجام است.

مدیر شبکه جهانی امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: این شبکه مراسم خطبه‌خوانی شب شهادت حضرت رضا(ع) را به‌صورت زنده پوشش می‌دهد و تصاویر آن را در اختیار دیگر شبکه‌ها قرار خواهد داد.

ارسال نظرات