۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۵۸۴۳۵۸
نماینده ولی فقیه در استان کرمان:

برنامه ریزی موثر در خصوص نماز نیازمند همت همگانی است

نماینده ولی فقیه در استان کرمان برنامه ریزی موثر در خصوص نماز را نیازمند همت همگانی دانست.
حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در جلسه شورای اقامه نماز استان کرمان به سه اصل مهم در ارتباط با نماز اشاره کرد و بیان داشت: تبلیغ و ترویج نماز، توجه به زیر ساخت‌ها و تعمیق مسائل مربوط به نماز سه هدف اصلی هستند که باید به آن‌ها توجه ویژه شود.

وی افزود: نمازی که حداقل از طرف فرد صحیح و با توجه خوانده می‌شود می‌تواند بار بزرگی از جامعه را بردارد یعنی هر اندازه‌ای که شرایط و ضوابط ش بیشتر رعایت شود به همان اندازه نماز می‌تواند جنبه بازدارندگی داشته باشد.

امام جمعه کرمان به هدف دوم برگزاری نماز اشاره کرد و اظهار داشت: طبق آیات و روایات متعددی که ارائه شده برای این که نماز درست برگزار شود باید بستر آن فراهم شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی گفت: باید حمایت‌های لازم در ارتباط با بسترسازی درست در بحث نماز صورت گیرد و دستورالعملهای در این خصوص داشته باشیم یک مهندسی درست در رابطه با نماز باید فراهم شود.

امام جمعه کرمان افزود: در جامعه شاید این شکلی که از نماز در همه جا بسط و گسترش پیدا کرده از دل آیات و روایاتی است که مطرح شده است که باید به آن عمل کنیم.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان یادآور شد: مسئله سوم که مهمترین بحث در امر نماز است و مبتنی بر مسئله اول و دوم است و ثمره این دو فعالیت محسوب می‌شود گسترش فرهنگ نماز در جامعه است یعنی نماز باید بر ذهن، فکر و اندیشه‌های ما تاثیر خودش را بگذارد و ما واقعا چهره نگاری بشویم.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم این سه مسئله را در ارتباط با نماز انجام دهیم کار یک شخص نیست و یک همت همگانی می‌طلبد که برنامه‌ریزی درست انجام شود و علاوه بر آن باید جا و شرایط لازم برای مساله نماز در اختیار قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی یادآور شد: با توجه به این که ستاد اقامه نماز در کشور سال‌هاست شکل گرفته اما به نظر می‌رسد در بحث استانی هم باید توجه بیشتری شود.

وی افزود: امیدواریم ستاد در یک نگاه جدید بتواند رسالت خود را بهتر از قبل انجام دهد.

منبع: مهر

ارسال نظرات