۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۵۸۴۲۶۹
حجت الاسلام شاه جعفری:

اعتماد به آمریکا خطایی محض است

معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران اعتماد به آمریکا را خطایی محض دانست و گفت: خروج آمریکا از برجام و متعهد نبودن آنان به امضاهای خودشان نشان داد که آمریکا قابل‌اعتماد نیست.
حجت‌الاسلام غلامرضا شاه جعفری، معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شاه جعفری معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران، امروز در حاشيه راهپيمايي 13 آبان در گفت‌وگو با خبرنگاران استکبارستیزی را یک مبارزه قرآنی و عمیق مکتبی و به‌ دور از احساسات و شعارزدگی بیان کرد و گفت: طبق صریح آیات الهی همه مسلمانان موظف هستند با استکبار و مظاهر آن مبارزه کنند.

وی آثار استکبار را سلطه‌جویی بیان کرد و ادامه داد: آمریکا مصداق اتم استکبار جهانی است ازاین‌رو آمریکا بیش از سایر دولت‌ها از ویژگی‌های استکباری برخوردار است؛ اسلام به مسلمانان توصیه می‌کند مستکبر نباشند و تحت سلطه مستکبران نیز قرار نگیرند چراکه سلطه‌پذیری موجب نابودی کرامت و ارزش‌های انسانی می‌شود.

حجت الاسلام شاه جعفری آمریکا را مستکبری مغرور و جاهل خواند و گفت: آمریکا با آن حب ریاست‌طلبی که دارد می‌خواهد همه دولت‌ها را ذلیل خودکرده و بر آن‌ها سلطه یابد تا از این طریق به منافع خود برسد.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران با استناد به کلام امام راحل که آمریکا را شیطان بزرگ نامیدند، اظهار داشت: آمریکا در دنیا تنها از منطق زور استفاده می‌کند و سلطه‌طلبی او بر همه ملت‌ها واضح و آشکار است. آمریکا هرگز نمی‌پذیرد ملتی از خود استقلال داشته باشد ازاین‌رو با ملت ایران که دارای استقلال ملی است دشمنی می‌ورزد، ملت ایران نیز هرگز در برابر اقدامات خصمانه و زورگویی‌های آمریکا سر تسلیم فرود نمی‌آورد.

وی افزود: امروز آمریکا در همه نقاط جهان جنگ و کشتار به راه می‌اندازد و در مسائل اقتصادی و فرهنگی کشورها دخالت می‌کند، او با داشتن دستگاه تبلیغاتی بسیار قوی چند میلیارد دلاری می‌خواهد دنیا را تحت سلطه خود قرار دهد. با آن حال که به همه کشورها بدهکار است اما نسبت با آن‌ها طلبکارانه برخورد می‌کند لذا آمریکا مصداق اتم استکبار جهانی است.

حجت الاسلام شاه جعفری شعار مرگ بر آمریکا را برخاسته از اعماق جان یکایک مردم انقلابی ایران دانست و گفت: این شعار چیزی نیست که به مردم آموزش داده باشند از این رو نظام اسلامی پرچم‌دار جبهه حق است و در صف‌بندی مبارزه با استکبار و سلطه‌طلبان آمریکایی و رژیم صهیونیستی در خط مقدم همه آزادی‌خواهان جهان قرار دارد.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران بابیان اینکه آمریکای منفور و جنایتکار به هیچ قانون و حق‌وحقوقی متعهد نیست و پایبند نخواهد بود، ابراز کرد: آمریکا کشوری سرمایه‌دار و جهان خوار است و تنها به سلطه یافتن بر مظلومان عالم فکر می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه ملت انقلابی ایران 40 سال باعزت و صلابت در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا ایستادگی کرده‌ و ازاین‌پس نیز چنین خواهند کرد، گفت: امروز برخی مطبوعات داخلی جاده‌صاف‌کن استکبار شده‌اند بنابراین لازم است اینان بدانند که ملت ایران هرگز در برابر آمریکا کوتاه نخواهند آمد و با تبعیت از رهبری به استکبارستیزی خود ادامه خواهند داد.

حجت الاسلام شاه جعفری اعتماد به آمریکا را خطایی محض دانست و اظهار داشت: خروج آمریکا از برجام و متعهد نبودن آنان به امضاهای خودشان نشان داد که آمریکا قابل‌اعتماد نیست. در مساله برجام رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند من به این مذاکرات خوش‌بین نیستم و دیدیم که آمریکا چگونه از پشت به ما خنجر زد.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران ادامه داد: مذاکره با آمریکا تنها برای خودش مفید است چراکه با مذاکره می‌تواند جای پایی در کشور مذاکره‌کننده پیدا کند و بابیان توقعات و خواسته‌های نامعقول آن کشور را چپاول کند.

 وی با تأکید بر اینکه مردم باید در برابر دشمنی آمریکا بصیرت داشته باشند، گفت: کسانی که مرعوب آمریکا هستند بدانند که بر اساس فرمایش رهبری آمریکا روزبه‌روز در حال ضعیف شدن و در شرف فروپاشی است، معظم له فرمودند: آمریکا همانند شوروی بدون شلیک یک تیر از درون نابود و به‌زودی از نقشه جغرافیایی محو خواهد شد.

حجت الاسلام شاه جعفری با تأکید بر اینکه فرهنگ و اقتصاد لیبرال دموکراسی محکوم‌به فنا است، عنوان کرد: در حال حاضر آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها 61 تریلیون دلار بدهکار هستند و این مصداق ورشکستگی محض است.

وی افزود: درآمد سالانه آمریکا 4 تریلیون دلار است درحالی‌که امروز 21 تریلیون دلار بدهکاری دارد و این آمار نشان می‌دهد آمریکا درزمینهٔ اقتصادی در آستانه نابودی قرار دارد و در حوزه فرهنگی نیز به سبب گسترش بی‌بندوباری و فرهنگ لیبرال دموکرات فرهنگشان نیز به‌زودی سقوط خواهد کرد./813/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات