۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۵۸۴۱۴۲
حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق:

طلاب و روحانیان در راهپیمایی ۱۳ آبان حضوری گسترده خواهند داشت

مدیر حوزه علمیه استان تهران پیام ۱۳ آبان را درس مقاومت و ایستادگی در مقابل زورگویان عالم به ویژه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای منفور دانست و گفت: امسال طلاب و روحانیان در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان حضوری گسترده خواهند داشت.
رحیمی صادق

حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی رحیمی صادق مدیر حوزه علمیه استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره مهم ترین پیام های رخداد یوم الله 13 آبان گفت: 13 آبان در واقع بیانگر سه حادثه و سه اتفاق سرنوشت ساز در تاریخ مردم ایران است.

وی افزود: در دو حادثه نخست استکبار ضربه و زهر خودش را به نظام و مردم ما وارد کرد، یکی از آنان در سال 1343 اتفاق افتاد که در پی اعتراض امام راحل به قانون کاپیتولاسیون ایشان را به ترکیه تبعید کردند و دیگری سال 57 بود که با فرمان شاه دانش آموزان معترض به رژیم طاغوت را به خاک و خون کشاند.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق ادامه داد: در حادثه سوم دانشجویان پیرو خط امام  لانه جاسوسی آمریکا را اشغال کردند و این حادثه پاسخی دندان شکن به آن دو ضربه‌ای بود که آمریکا به ملت وارد کرده بود؛ از این رو 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نام گذاری شده است.

مدیر حوزه علمیه استان تهران پیام 13 آبان را درس مقاومت و ایستادگی در مقابل زور گویان عالم به ویژه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای منفور دانست و اظهار داشت: امام راحل درباره آمریکای جنایتکار فرمودند: همه مشکلات جهان اسلام از شیطان بزرگ آمریکا ناشی می‌شود؛ برهمین اساس یوم الله 13 روز ایستادگی و مقاومت است.

وی پیام دوم 13 آبان را تبری از دشمنان دانست و ابراز کرد: براساس آیات قرآن کریم تبری از کفر و طاغوت شرط ایمان به خداوند است خداوند در قرآن کریم می‌فرمایند: فَمَنْ يَكْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ يُؤْمِنْ بِاللَّهِ فَقَدِ ....

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق 13 آبان را بیانگر مقاومت در همه زمینه ها اعم از اقتصادی و نظامی بیان کرد و گفت: ما باید در همه حوزه‌های اقتصادی، نظامی و فرهنگی در برابر دشمنان مقاومت کنیم و با توانمند ساختن کشور و عمل به این آیه شریفه «وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ» پیشگام باشیم. 

مدیر حوزه علمیه استان تهران 13 آبان را نماد مقاومت 40 ساله نظام اسلامی دانست و ابراز کرد: 13 آبان همچنین نماد مبارزات مردمی به رهبری امام راحل علیه رژیم طاغوت به سرکردگی آمریکای جنایتکار است.

وی با اشاره به حضور گسترده طلاب و روحانیان در راهپیمایی یوم الله 13 آبان، گفت: طلاب و روحانیان مانند مردم عزیز اهمیت 13 آبان را مانند همیشه به خوبی درک می‌کنند و فردا با حضوری گسترده نفرت و انزجار خود را از استکبار جهانی به گوش جهانیان خواهند ‌رساند.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق ادامه داد: مهمترین پیام این حضور به استکبار جهانی آن است که ما در مقابل زورگویی شما هرگز تسلیم نخواهیم شد از این رو مردم و طلاب می‌دانند که هر چقدر حضور گسترده‌تری در این راهپیمایی داشته باشند این پیام رساتر خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه استان تهران اضافه کرد: امسال به دلیل شرایط و موقعیت خاصی که نظام با آن مواجه است و کارهای احمقانه‌ای که رییس جمهور فعلی آمریکا انجام می‌دهد و تحریم‌های جدید را به خیال خام خودش همین روزها آغاز کرده طبیعی است که مردم امسال با حضور پررنگ‌تری با شور و نشاط بیشتری در این مراسم شرکت کنند چرا که روحانیت همیشه در مسائل نظام و انقلاب پیش قدم و پیشگام بوده است./ 813/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات