۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۵۸۳۸۶۹
نماینده خبرگان رهبری:

جاذبه عشق حسین تمام آزادی خواهان جهان را گردهم می آورد

آیت الله عاملی با تأکید بر این‌که راهپیمایی اربعین نماد وحدت و همبستگی عاشقان حضرت سیدالشهدا(ع) است، گفت: جاذبه عشق حسین تمام آزادیخواهان جهان را گردهم می آورد.
آیت‌الله سید حسن عاملی نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز در جمع طلاب و روحانیان حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) شهرستان بناب اظهار داشت: اجتماع عظیم اربعین حسینی مانور وحدت و نمایش قدرت مسلمانان و تصویر هویت اصلی امت اسلامی است.

نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که راهپیمایی اربعین نماد وحدت و همبستگی عاشقان حضرت سیدالشهدا(ع) است، خاطرنشان کرد: این اجتماع عظیم میلیونی که تنها مختص شیعیان نیست، نماد وحدت و هویت امت اسلامی است؛ تجمعی  بزرگ که خاری بر چشمان مستکبران عالم است.

آیت الله عاملی با بیان این‌که راهپیمایی اربعین حسینی میعادگاهی علیه استکبار جهانی به خصوص جنایتکاران منطقه‌ای است، تصریح کرد: روز گذشته شاهد بودیم که دنیا مبهوت این حضور میلیونی بوده و این سئوال مطرح است که عامل اصلی این تجمع بی نظیر چیست؟ به یقین جاذبه عشق حسین تمام آزادیخواهان جهان را گردهم می آورد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که شور حسینی باید توام با شعور و معرفت حسینی باشد، افزود: امروز جامعه بشری بیش از هر زمان دیگری نیازمند معارف اهل بیت عصمت و طهارت برای رهایی از جهالتی است که گرفتار آن شده است.

وی با انتقاد از عدم پرداخت به اوصاف ائمه اطهار(ع) در مجامع اسلامی خاطرنشان کرد: اهل بیت در ممالک اسلامی مظلوم واقع شده‌اند، در حالی‌که غیرمسلمانان شناخت بهتری از ما نسبت به ایشان دارند؛ بشکند آن قلم هایی که نگذاشتند اوصاف ائمه اطهار(ع) به نسل های آتی منتقل شود.

نماینده خبرگان رهبری با بیان اینکه بزرگ ترین درس کربلا توحید است، افزود: اگر مکتب حضرت سیدالشهدا(ع) آن‌گونه که بوده به جامعه بشری منتقل شود؛ هیچ یک از مستکبران شرق و غرب توان رویارویی با آزادیخواهان دانش‌آموخته مکتب حسین(ع) را نخواهند داشت./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات