۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۵۸۳۷۳۳
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

راهپیمایی اربعین اقیانوسی از معرفت است

آیت الله طه محمدی گفت: سیل جمعیت عاشقان در اربعین سالار شهیدان اقیانوسی از معرفت، انسانیت و رشد و تکامل را دربر دارد که قابل شمارش نیست.
آیت الله طه محمدی

آیت الله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، راهپیمایی میلیونی اربعین را اقیانوسی از معرفت عنوان کرد و گفت: این سیل جمعیت عاشق در اربعین سالار شهیدان اقیانوسی از معرفت، انسانیت و رشد و تکامل را در بر دارد که قابل شمارش نیست.

وی افزود: چه طور امکان دارد 20 میلیون انسان از سراسر دنیا با فرهنگ ها و سلیقه های مختلف در کنار هم در مکانی جمع شوند و کوچکترین اختلافی هم به وجود نیاید.

امام جمعه همدان تصریح کرد: فضا آکنده از ادب و مهربانی است که هر زائر اربعین، بقیه زوار را بیشتر از خودش دوست دارد و رعایت حقوق آنها را بیشتر از حقوق خودش در نظر دارد.

وی یادآور شد: در هیچ کجای دنیا نمی توان این جمعیت عظیم را مشاهده کنیم که میلیون ها انسان در طول مسیر که گاهی خسته می شوند و با مشکلات فراوانی برخورد می کنند اما کوچک ترین رنجش و یا بی احترامی به دیگران وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تاکید کرد: این چه مکتبی است و این افراد کجا تربیت شده اند که این چنین با وجود سختی های راه باز هم عاشقانه این راه را ادامه می دهند.

وی به دسیسه های دشمنان و استکبار اشاره کرد و گفت: دشمنان اسلام این مکتب را در محاصره قرار داده اند و نمی گزارند این فرهنگ جهانی شود.

آیت الله طه محمدی ادامه داد: اگر این فرهنگ به هشت میلیارد جمعیت کره زمین سرایت کند جهانی را خواهیم داشت با صفا و با محبت که سر سوزنی از ناحیه فردی به دیگران اذیت و آزار نخواهد رسید و آیا در این صورت کره زمین را بهشت برین نمی توان نام نهاد.

وی اربعین را مانور قدرت نمایی شیعیان دانست و اظهار داشت: سیاه و سفید، فارس و عرب، زمینه اختلافات فراوان است اما عشق امام حسین(ع) سبب شده است همه زوار امتیازات خود را فراموش کنند و فقط در رسیدن به رضای خداوند و قبول شدن زیارت همه با هم همراه شوند./979/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات