۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۵۸۳۷۳۲

آیین سوگواری اربعین حسینی در تیپ امام صادق برگزار شد

همزمان با ایام اربعین حسینی، آیین سوگواری سرور و سالار شهید با حضور کارکنان و مسؤولان تیپ امام صادق(ع) برگزار شد.
نصراللهی

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم سوگواری اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام همراه با کارگاه مصون سازی فرهنگی با حضور مسئولین، کارکنان و سربازان تیپ 83 امام جعفر صادق علیه السلام درنمازخانه این یگان برگزار شد.

حجت الاسلام نصراللهی در این مراسم ، ضمن تسلیت ایام اربعین سرور و سالار شهیدان به فرازهایی از زیارت نامه اربعین اشاره کرد و اظهار داشت: ذکر مظلومیت امام حسین(ع)، اتمام حجت ، نصیحت و خیرخواهی و بذل جان توسط اباعبدالله الحسین(ع) برای رهایی همه بندگان خداوند از جهالت و گمراهی از مهمترین فرازهای این زیارت است.

وی در ادامه پیمان شکنی مردم کوفه را بعنوان یکی از جلوه های مظلومیت امام حسین علیه السلام ذکر کرد و افزود: اگر کسانی که برای امام حسین علیه السلام نامه نوشتند دارای روحیه انقلابی بودند، این اتفاق نمی افتاد که فرزند پیامبر(ص) و امام خودشان را هتک حرمت کنند و حتی از آب هم مضایقه کنند؛ زیرا روحیه انقلابی باعث اقتدار رهبر جامعه و حفظ جان و مال و ناموس مردم است و اگر این روحیه از بین برود ضرر و زیان متوجه خود مردم می شود.

این استاد حوزه در پایان سخنان خود به ویژگی هدایتگری سالار شهیدان برای تمام جهانیان اشاره کرد و افزود: امام حسین(ع) مخصوص شیعه و حتی مسلمانان نیست، بلکه برای تمام مردم دنیا هدایتگر است و شاهد این مطلب راهپیمایی باشکوه اربعین است که میلیونها نفر از سراسر جهان در آن شرکت می کنند، می باشد.

گفتنی است، در ابتدای این مراسم زیارت نامه اربعین قرائت شد و مراسم با مرثیه سرایی ذاکر پاسدار علی اصغر علیرضانژاد پایان یافت. /۹۲۴/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات