۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۵۸۳۱۵۸
آیت‌الله عالمی در گفت‌وگو با رسا:

اتحاد محبان سیدالشهدا افکار منافقانه و کفرآمیز را برخواهد چید

نماینده خبرگان با بیان اینکه حماسه اربعین ضربه محکمی بر پیکر افکار الحادی، منافقین و جریان وهابیت است، گفت: اتحاد و انسجام علاقمندان به امام حسین(ع) شالوده افکار منافقانه و کفرآمیز را از جهان برخواهد چید.
آیت الله عالمی

آیت‌الله عالمی نماینده مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره اهمیت پیاده‌روی اربعین، گفت: پیاده‌روی اربعین شمشیر فرهنگی تیزی بر پیکر افکار الحادی، منافقین و جریان وهابیت است.

وی افزود: راهپیمایی اربعین به رخ کشیدن قدرت اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) و بیانگر این حقیقت است که اگر محبان اهل‌بیت(ع) روزی جمع و متحد شوند هیچ کس یارای ایستادگی در برابر آنها را نخواهد داشت.

آیت‌الله عالمی با بیان اینکه ارادتمندان به اهل‌بیت(ع) تنها شیعیان نیستند بلکه مسلمانان اهل‌ سنت از بلاد مختلف، اهل کتاب، مسیحیان و علاقمندان از ادیان مختلف با کمال ارادت، عشق و خشوع در برابر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در این راهپیمایی شرکت می‌کنند، ابراز کرد: اتحاد و انسجام علاقمندان به امام حسین(ع) دیر یا زود شالوده افکار منافقانه و کفرآمیز را برخواهد چید.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در توصیه خود به مسؤولان و مردم اظهار داشت: به مسؤولان توصیه می‌کنم این امر مهم را بسیار جدی بگیرند و هر طور می‌توانند مسیر شرکت در راهپیمایی اربعین را برای مریدان و محبان اهل‌بیت(ع) آسان‌سازی کنند.

وی افزود: مسؤولان باید حداکثر توان خود را در برطرف کردن موانع سفر و تسهیل آن به کار بگیرند و تلاش کنند در مساله حمل و نقل زائران، صدور ویزا، نیازهای عمومی شرکت کنندگان در این راهپیمایی بی نظیر اعم از مسائل بهداشتی و امثال آن را تسهیل کنند.

آیت‌الله عالمی با اشاره به میزبانی مردم عراق، گفت: مردم عراق با تمام وجود از زائران حضرت اباعبدالله(ع) پذیرایی می‌کنند و به گونه‌ای این میزبانی به انجام می‌رسانند و خدمات به زائران ارائه می‌دهند که انسان شرمنده و مدیون آنها می‌شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: آنان با اصرار و از جان و دل به زوار محبت می‌کنند لباسها او را می‌شویند، پاهایش را شستشو و ماساژ می‌دهند، این محبت خالصانه و بی‌دریغ را چطور می‌توان جبران کرد، عشق مردم عراق به امام حسین(ع) و زائران آن حضرت در دنیا بی‌نظیر است، بنابراین ما از مسؤولان انتظار داریم هر چه در توان دارند بگذارند و زیارت اربعین را تسهیل حداکثری کنند.

وی با خطاب قرار دادن زائرین اربعین به آنان توصیه کرد که با نهایت اخلاص در این مسیر حرکت کنند، زیرا ارزش این سفر زیارتی به اخلاصی است که زائر این راهپیمایی دارد.

آیت الله عالمی خاطرنشان کرد: طبق صریح روایات؛ حسنات زائرین امام حسین(ع) به عدد غبارهایی است که در این سفرها بر لباس و بدن آنها می‌نشیند، از این رو نمی‌توان بر زیارت اربعین قیمت گذاشت./813/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات