۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۵۸۲۸۹۷
حجت الاسلام والمسمین محمدی:

اقدامات مالی سازمان اوقاف هیچ نقطه ابهامی ندارد

حجت الاسلام والمسلمین محمدی درباره شفاف بودن اقدامات مالی سازمان اوقاف، گفت: از دیگر اقدامات این سازمان شفافیت سازی در زمینه مالی است این سازمان در زمینه مالی نقطه مبهم ندارد و نوع هزینه‌ها و کاردها در این سازمان کاملا مشخص است.
محمدی رییس سازمان اوقاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدی رییس سابق سازمان اوقاف و امور خیریه، امروز در مراسم تودیع و معارفه رؤسای سابق و جدید سازمان اوقاف و امور خیریه که در ساختمان همین سازمان برگزار شد، گفت: مهمترین وظیفه سازمان ترویج و تبلیغ فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) و رسیدگی به املاک موقوفه است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در این سازمان، ابراز کرد: سازمان اوقاف در زمینه ارتقای سطح باورهای کارکنان، تبلیغ و ترویج وقف، تبلیغ و ترویج فرهنگ زیارت و بقاع متبرکه، تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآن به ویژه در زمینه حفظ قرآن کریم فعالیت‌های فراوانی داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با بیان اینکه سازمان در عرصه‌های اجتماعی و خدمات رسانی به مردم بسیار فعال بوده که یکی از آنان برگزاری طرح آرامش بهاری بوده است، اظهار داشت: سازمان برای اوقات فراغت مردم در مناسبت‌های ملی و مذهبی برنامه‌های متنوعی داشته است. همچنین این سازمان از ورود به عرصه‌های مختلف اقتصادی و اطلاع رسانی به نخبگان در زمینه وقف غفلت نداشته است.

رییس سابق سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: تشکیل هیات فقهی و حقوقی به مسؤولیت سازمان در زمینه مسایل مبتلا به، جمع آوری اسناد راکد و فعال، جمع آوری و به دست آوردن اسنادی که از کلید واژه‌های وقف برخوردار بود از دیگر اقدامات این سازمان در این چند سال مسؤولیت بنده بوده است.

وی در زمینه بازسازی عتبات عالیات، گفت: این سازمان از زمانی که فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرد آماری از هزینه‌های آن مشخص نبود اما ما از بدو تاسیس ستاد عتبات این حساب‌ها را مشخص کردیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی درباره شفاف بودن اقدامات مالی سازمان، ابراز کرد: از دیگر اقدامات این سازمان شفافیت سازی در زمینه مالی است این سازمان در زمینه مالی نقطه مبهم ندارد و نوع هزینه‌ها و کارها در این سازمان کاملا مشخص است.

رییس سابق سازمان اوقاف و امور خیریه خطاب به حجت الاسلام والمسلمین خاموشی، گفت: از رییس جدید سازمان درخواست دارم کارهای نیمه تمام را به اتمام برساند و به اسکن اسناد، اقدامات دانش بنیان، اجرای نیات واقفین تا نقطه پایانی و استفاده از مدیران و معاونین کنونی سازمان را مورد توجه قرار دهد.

وی بیان داشت: وقف زمانی برای مردم شیرین خواهد بود که خدمات محور باشد؛ مساجد، عمده مراکز درمانی، برخی دانشگاه‌ها و ورزشگاه‌ها و برخی مدارس از موقوفات است.

رییس سابق سازمان اوقاف و امور خیریه پیگیری موقوفات از دولت و مسؤولان را از دیگر فعالیت های این سازمان بیان کرد و گفت: سازمان با بیش از ده‌ها سازمان و نهادهای مختلف تفاهمنامه منعقد کرده تا برخی از مکان‌ها و موقوفات مشخص شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی بیان داشت: لازم است این دوره مورد آسیب شناسی قرار گیرد تا نقاط ضعف و قوت آن مشخص شود تا با این اقدام سازمان مسیر رشد و ترقی خود را بپیماید. همچنین سازمان باید از جایگاه روحانیت دفاع کند.

وی فروش سرقفلی‌های املاک موقوفه را یکی دیگر از ابتلائاتی دانست که سازمان با آن مواجه است و خاطرنشان کرد: این فروش خیانت است که باید به آن رسیدگی شود./813/پ202/ب1

ارسال نظرات