۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۵
کد خبر: ۵۸۲۶۲۰
در قالب کتابخوان همراه پژوهان؛

انتشار نسخه الکترونیکی کتاب «مسئله وحی و پاسخ به شبهات آن»

این کتاب نوشته حسین علوی مهر است که در جامعه المصطفی العالمیه تهیه شده و در انتشارات مرکز بین المللی ترجمه و نشر المصطفی(ص) به چاپ رسیده است.
کتاب «مسئله وحی و پاسخ به شبهات آن»

محمد پهلوانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «مسئله وحی و پاسخ به شبهات آن» اظهار داشت: «وحی» از گزاره‌های مهمی است که علم کلام، علوم قرآنی و فلسفه دین، آن‌ را بررسی کرده ‌اند و بسیاری از ادیان از جمله هندو، بودا، یهود، مسیحیت و اسلام اصل وحی را پذیرفته‌اند؛ اگر چه در چگونگی و تعریف آن با هم اختلاف دارند.

وی گفت: وحی با نبوت پیوند ناگسستنی دارد و از پایه‌های دین شمرده می‌شود و راه ارتباط خداوند متعال با پیامبران است. قرآن کریم به مسئله وحی پرداخته و جزئیات، ویژگی‌ها، اقسام و ساختار آن ‌را روشن نموده است. اهمیت وحی در آموزه‌ های دینی تا اندازه ‌ای است که تضعیف آن به تضعیف اساس دین می‌انجامد؛ از این ‌رو مخالفان دین بر مسئله وحی ایرادهایی گرفته‌اند.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: در دوران معاصر، مکاتب، گروه‌ها و ایسم‌های مختلف از جمله ماتریالیست‌ها، لائیک‌ها و سکولارها، به‌ویژه مستشرقان شبهاتی مطرح نموده و به انکار وحی رسیده‌اند.

وی به معرفی کتاب «مسئله وحی و پاسخ به شبهات آن» پرداخت و افزود: این کتاب نوشته حسین علوی مهر است که در جامعه المصطفی العالمیه تهیه شده و در انتشارات مرکز بین المللی ترجمه و نشر المصطفی(ص) به چاپ رسیده است.

پهلوانی افزود: کتاب «مسئله وحی و پاسخ به شبهات آن» با 352 صفحه به زبان فارسی و به قیمت 165000 ریال در سال 1392 منتشر شده و به تازگی اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این کتاب را به صورت کتاب الکترونیکی و در قالب کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید و ویندوز به قیمت 50000 ریال منتشر کرده است.

وی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب اظهار داشت: علاقه مندان برای دریافت نرم افزار این کتاب می توانند به نشانی اینترنتی کتابخوان همراه پژوهان به آدرس www.pajoohaan.ir مراجعه کرده و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره مند شوند./822/ت ۳۰۳/ش

ارسال نظرات