۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۵۸۲۴۶۱
آیت الله حسینی همدانی:

ذکر، سیئات را از بین می‌برد

امام جمعه کرج گفت: یکی از کارهایی که سیئات را از بین می‌برد، ذکر دائمی است؛ برخی اذکار مانند نماز وقت دارد و برخی اذکار وقت خاصی ندارد و تکرار و دوام آن سبب دوری انسان از غفلت می‌شود.
آیت الله حسینی همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی امام جمعه کرج در کلاس درس اخلاق که در مدرسه علمیه دارالسلام برگزار شد، گفت: غفلت از موانع رسیدن انسان به مقاصد عالی الهی است و تا آخرین لحظه زندگی در دنیا باید مراقبه داشت.

وی افزود: مراقبه امری دائمی و همیشگی برای اهل سلوک است؛ ذکر افزون بر اینکه انسان را از غفلت نجات می‌دهد سبب تربیت او نیز می‌شود؛ ذکر و یاد خدا مانند دَمِ حضرت مسیح(ع) که مرده را زنده می‌کرد، قلب انسان را زنده، حی و هوشیار می‌کند.

امام جمعه کرج ابراز داشت: قلب انسان وقتی دچار قساوت و سختی شود دیگر نمی‌تواند نوری از خود منعکس کند؛ هر اندازه قساوت، مدت زمان بیشتری در قلب باقی بماند، زدودن آن نیز سخت‌تر می‌شود بنابراین بعد از هر اشتباهی به محض اینکه متوجه شدیم درصدد جبران آن تلاش کنیم تا دچار قساوت قلب نشویم.

وی اظهار داشت: یکی از کارهایی که سیئات را از بین می‌برد، ذکر دائمی است؛ برخی اذکار مانند نماز وقت دارد و برخی اذکار وقت خاصی ندارد و تکرار و دوام آن سبب دوری انسان از غفلت می‌شود.

آیت الله حسینی همدانی ابراز داشت: روایت است اگر کسی می‌خواهد دائم الذکر شود ذکر تسبیحات اربعه را صبح و شام بگوید؛ خالقیت و رازقیت خداوند از جمله افعالی هستند که انسان می‌تواند به آنها راه پیدا کند.

امام جمعه کرج بیان داشت: روایت است هر کسی که با ذکر و یاد خدا وضو بگیرد خداوند به عدد قطرات آب وضوی او فرشته می‌آفریند بنابراین باید طهارت را با توجه و دقت انجام دهیم تا از موهبت‌های آن بی‌نصیب نمانیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اهل بیت عصمت و طهارت مجموعه انسان‌های بسیار عزیز و شریفی بودند که خداوند متعال برای آنها عزت خاصی قائل شده بود و همواره در معارف دینی، الهی و توحیدی غوطه ور بودند./۹۶۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات