۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۵۸۲۴۰۰
آیت الله علم الهدی:

حضرت رقیه نماد قیام های عاشورایی علیه ظلم است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: بررسی قرائن نشان می دهد که امام حسین(ع) حضرت رقیه(س) را به عنوان نمادی انقلاب ساز برای قیام های عاشورایی بعد از خود تربیت کرده بودند.
آیت الله علم الهدی | دومین اجلاسیه کمیسیون تخصصی شورای عالی حوزه علمیه خراسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی شامگاه امروز در اجتماع عظیم وارثان ولایت که با حضور خانواده شهدای مدافع حرم در سالن ورزشی مدافعان حرم برگزار شد با بیان اینکه دفاع از حرم حضرت رقیه(س) که از سوی جوانان انقلابی در سوریه رخ داد نمادی از انقلاب و عاشورا است، گفت: باید در راه دفاع از حریم این بزرگواران جان بدهیم و فرهنگ مقاومت در برابر دشمنان این عزیزان را از یاد نبریم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به جایگاه والای شهدای مدافع حرم افزود: جریان شهدای مدافع حرم در عصر ما پدیده تازه ای است و در تبار و نسل گذشته انقلاب مسبوق به سابقه نیست. این جریان نسبت به برخی گذشتگان ما که تنها برای تجلیل از مظلومیت تاریخی امام حسین(ع) و حضرت رقیه(س) اشک می ریختند، مقام بسیار والاتری را در پیشگاه این بزرگواران دارند.

وی شیوه و سلوک شهدای مدافع حرم در دفاع از حریم انقلاب و عاشورا را تشیع واقعی دانست و خاطر نشان کرد: امام حسین(ع) برای اینکه در طول تاریخ همواره افرادی باشند تا با الگو گیری از حرکت ایشان علیه ظالمان و جنایتکاران بجنگند، قیام عاشورا را شروع کردند و ایشان برای این کار نمادی می خواستند. نماد حرکت ایشان دختر بچه ای سه ساله یعنی حضرت رقیه(س) بود.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه فرزندان شهدای مدافع نماد عاشورای امام حسین(ع) اند، تصریح کرد: این عزیزان باید به این مقام خود افتخار و در عقیده و سلوک به پدران خود تاسی کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به زندگی نامه حضرت رقیه(س) افزود: ایشان مادر خود را از دست داده بودند. امام حسین(ع) نیز برای حضرت رقیه(س) هم نقش پدر و هم نقش مادر را ایفا کرده بودند و به همین دلیل حضرت رقیه(س) به امام به شدت دلبسته بودند. 

وی خاطر نشان کرد: در بررسی جریاناتی که در تحقق و گستره انقلاب سیدالشهدا(ع) نقش داشته اند به نقش پر رنگ حضرت رقیه(س) بر می خوریم و اولین جریان علیه یزید پس از واقعه عاشورا مرتبط با ایشان بود. باید به این واقعیت توجه کنیم که امام حسین(ع) این دختر خانم را برای برانگیختن این حرکت ها و به عنوان نمادی انقلاب ساز پرورش دادند.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه حضرت رقیه(س) به عنوان یک قهرمان، دست پرورده امام حسین(ع) بود گفت: نباید به ایشان به چشم یک دختر بچه مظلومی که کتک می خورد و در نهایت در کنار سر بریده پدر جان می دهد نگریسته شود. حضرت رقیه(س) دارای یک مقام و راز محرمانه ای است که قرار است در مسیر تحقق انقلاب حسینی نقشی محوری و حیاتی را در طول تاریخ ایفا کند./861/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات