۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۵۸۲۱۸۱
رییس حوزه هنری کرمانشاه:

مراسم بزرگداشت تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب فرنگیس در کرمانشاه برگزار می‌شود

رییس حوزه هنری استان کرمانشاه گفت: به‌مناسبت بزرگداشت تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب فرنگیس نوشته مهناز فتاحی مراسمی در سینما آزادی کرمانشاه برگزار می‌شود.
فرنگیس

به گزارش خبرگزاری رسا، افشین آزادی اظهار داشت: به‌مناسبت بزرگداشت تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب فرنگیس نوشته مهناز فتاحی مراسمی در روز سه‌شنبه 24 مهرماه 97 در سینما آزادی کرمانشاه برگزار می‌شود.

رییس حوزه هنری استان کرمانشاه گفت: مقامات سیاسی، لشکری، کشوری و نمایندگانی از دفتر مقام معظم ر هبری، حوزه هنری کشور و اصحاب فرهنگ و هنر در این مراسم ملی حضور خواهند یافت.

وی تقریظ مقام معظم رهبری بر این کتاب را به واقع یک اتفاق مبارک برای حوزه هنری کرمانشاه دانست و افزود: حوزه هنری پس از سال‌ها توانست اثر ماندگاری را تولید کند در خور تقریظ و حاشیه‌‌نگاری مقام معظم رهبری باشد و به عنوان یک اثر منحصر به فرد در حوزه دفاع مقدس معرفی شود.

آزادی تصریح کرد: باتوجه به تقریظ مقام معظم رهبری و تشخیص ایشان مبنی بر برجسته شدن این کتاب درجامعه، برای اینکه این تقریظ به درستی تبیین و به جامعه معرفی شود، تصمیم گرفته شد برنامه ویژه‌ای با عنوان «تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب فرنگیس» برگزار شود.

کتاب فرنگیس شامل خاطرات فرنگیس حیدرپور متولد سال 1341 در روستای آوه‌زین است، او در حمله نظامیان عراقی به روستای محل سکونتش با یک تبر از خود در برابر سربازان ارتش بعث عراق دفاع کرد.

در سال 1359 پس از حمله عراق به روستای اوه‌زین، مردم به دره‌های اطراف فرار می‌کنند. فرنگیس که در آن زمان 18 سال داشت شب هنگام همراه برادر و پدرش برای تهیه غذا به روستا باز می‌گردند، اما در طول راه پدر و برادر فرنگیس ضمن درگیری با عوامل عراقی کشته می‌شوند و فرنگیس در پی برخورد با 2 سرباز عراقی بدون داشتن سلاح گرم، با تبر پدرش با سربازان درگیر شده، یکی را کشته و دیگری را با تمام تجهیزات جنگی اسیر می‌کند و به مقر فرماندهی ارتش ایران تحویل می‌دهد.

همچنین رهبر انقلاب در سفرشان به کرمانشاه به این بانوی بزرگ اشاره کرده بودند و بر ثبت خاطراتش تاکید داشتند.

منبع: فارس

ارسال نظرات