۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۵۸۲۰۵۰
عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس:

جوانان می‌توانند گره‌های کور جامعه را باز کنند

بابایی صالح تجربه پیشکسوتان در کنار نیرو، انگیزه و انرژی جوانان را سرمایه عظیمی برای کشور دانست و گفت: جوانان می‌توانند گره‌های کور جامعه را باز کنند.
بابایی صالح

روح‌الله بابایی صالح عضو هیأت رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره لزوم استفاده از ظرفیت جوانان در امور جامعه، گفت: به طور قطع توانایی، جسارت، ریسک پذیری و انرژی جوانان نسبت به افراد مسن‌تر بیشتر است.

وی افزود: برخی از جوانان از لحاظ علمی و توانمندی نخبه و زبانزد هستند از این رو مسؤولان اجرایی باید فرمایشات رهبر معظم انقلاب را که بارها و بارها بر لزوم به کارگیری ظرفیت جوانان حتی در امور کلیدی کشور تاکید داشتند، همواره مدنظر قرار داده و حقیقتا به آن عمل کنند، توان و انرژی فکری و عملی برخی جوانان می‌تواند کارساز باشد و مشکلات کشور را مرتفع کند.

بابایی صالح با بیان اینکه پیران و پیشکسوتان سرمایه بزرگی به نام تجربه دارند اما توانایی و نیرویی که در جوانان وجود دارد عمدتا در افراد سالخورده یافت نمی‌شود، ابراز کرد: تجربه پیشکسوتان در کنار نیرو، انگیزه و انرژی جوانان می‌تواند سرمایه عظیمی برای کشور باشد.

عضو هیأت رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس بیان داشت: رهبر معظم انقلاب بارها و بارها بر استفاده از جوانان برای حل معضلات و مشکلات جامعه تاکید داشتند و فرمودند وقتی من کنار جوانان می‌نشینم و صحبت‌ها، آرمان‌ها و خواسته‌های آنها را می‌شنوم روحیه شادی و امیدواری به من دست می‌دهد، جوانان می‌توانند گره‌های کور جامعه را بازکنند.

وی با بیان اینکه بی توجهی به ظرفیت جوانان تبعات فراوانی برای کشور به دنبال خواهد داشت، گفت: قطعا بی‌توجهی به ظرفیت جوانان مشکلات جامعه را حل که نخواهد کرد حتی چندین برابر نیز می‌کند، از طرف دیگر نیروی جوان اگر مورد توجه قرار نگیرد و مسؤولان جامعه به او بها ندهند و از این نیرو حمایت نکنند در نهایت سرخورده شده و انگیزه و انرژی خود را از دست خواهد داد.

بابایی صالح ادامه داد: حتی ممکن است بسیاری از نخبگان جوان در اثر بی‌توجهی مسؤولان کشور را ترک کنند و علم و توانایی خود را در اختیار دیگر کشورها قرار دهند و چه بسا ممکن است روزی از فکر و ایده نخبه‌ای که به کشور دیگری پناه برده علیه نظام و کشور استفاده شود./813/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات