۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۵۸۱۹۹۴
رییس کمیته امداد:

وضعیت اقتصادی کشور ناشی از تحریم های آمریکا نیست

فتاح گفت: وضعیت اقتصادی کشور ناشی از تحریم های آمریکا نیست، بلکه بیشتر به دلیل سوء مدیریت و ضعف داخلی است.
پرویز فتاح

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، پرویز فتاح، رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) امروز در شورای اداری شهرستان مراغه با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و عوامل بروز برخی از بحران‌های معیشتی اقشار کم‌درآمد جامعه اظهار داشت: وضعیت اقتصادی کشور ناشی از تحریم های آمریکا نیست.

وی با بیان این‌که کاستی های موجود در اقتصاد کشور نشأت گرفته از سوء مدیریت ها و ضعف های داخلی است، خاطرنشان کرد: با وجود همه ناملایماتی‌ها باید در وضعیت کنونی کشور صبور بوده و استقامت پیشه کنیم، دشمنان به دنبال تحریک مردم برای فروپاشی نظام اسلامی از درون هستند.

فتاح با تأکید بر این‌که نظام اسلامی مانند یک قهرمان زخمی از ناملایمات است و باید به جای نمک پاشیدن روی زخم ها، مرهمی بر دردها باشیم، افزود: متاسفانه برخی در داخل کشور به جای احساس مسؤولیت، به جان نظام افتاده و از بالا تا پایین همه مسؤولان و کشور را به نقد می‌کشند.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به این‌که در وضعیت کنونی کشور چنین رفتارهایی صحیح نیست، افزود: باید به این حقیقت مهم آگاه بود که هدف تحریم های آمریکا دولت نیست بلکه نظام مقدس اسلامی و ایده ها و اعتقادات این ملت را نشانه رفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ارایه گزارشی از خدمات ارزشمند کمیته امداد از بدو تأسیس به فرمان امام راحل تاکنون اظهار داشت: این نهاد وظیفه دارد تمامی اقشار آسیب پذیر کشور را تحت پوشش قرار دهد، امروز به برکت نظام اسلامی، هیچ مددجوی پشت نوبتی برای بهره‌مندی از خدمات کمیته امداد وجود ندارد.

فتاح با اشاره به این‌که تمامی تسهیلات در زمینه اشتغال، تامین جهیزیه نوعروسان زیرپوشش و حمایت های مالی از مددجویان به صورت کامل در کشور محقق شده است، تصریح کرد: تبصره 14 و 16 در مورد کمیته امداد بدون مخالفتی در مجلس تصویب شده و 100 درصد آن نیز تاکنون محقق شده اسن.

وی با بیان این‌که تاکنون مجلس و دولت در حمایت از کمیته امداد دریغ نکرده اند، خاطرنشان کرد: بانک های عامل نیز تاکنون همکاری مناسبی با کمیته امداد داشته و 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زا را به صورت کامل در اختیار مددجویان قرار داده اند، اما انتظار داریم روند ارایه تسهیلات در کمترین زمان ممکن صورت گیرد./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات