۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۵۸۱۸۶۸
امام جمعه آشخانه:

روحانیان به‌صورت مستدل و مستند پاسخگوی شبهات مردم باشند

امام جمعه آشخانه گفت: باید روحانیان با ظرافتی خاص و مطالعه دائمی مسائل احکام را برای مردم بیان کرده و به‌صورت مستدل و مستند پاسخگوی مسائل و شبهات مردم به‌ویژه نسل جوان و نوجوان باشند.
حجت الاسلام احمدزاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام عباسعلی احمدزاده، امام جمعه آشخانه، امروز در ششمین نشست مشترک روحانیان مستقر و هجرت شهرستان مانه و سملقان که در محل مدرسه علمیه حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) آشخانه برگزار شد، با اشاره به رسالت روحانیان در جامعه اسلامی، اظهار کرد: قرآن کریم عناصر و عواملی را برای رشد و تعالی انسان مطرح کرده که ازجمله آن‌ها علم و تفکر، ایمان، عمل، مشورت و نیت است.

وی افزود: درواقع بروز استعدادهای انسانی یعنی فطریات مثبتی که در نهاد و ضمیر انسان قرار گرفته نیازمند به یک سلسله عواملی است که از آن‌ها تعبیر به عوامل رشد می‌کنیم.

حجت‌الاسلام احمدزاده ادامه داد: ایمان و عمل صالح ازجمله عواملی هستند که در قرآن همراه با یکدیگر ذکر شده‌اند؛ یعنی انسان آن هنگام می‌تواند به‌سوی مبدأ وجود سیر کند که گام به‌سوی خدا برداشته و در پرتو ایمان به او دست به انتخاب و عمل صالح بزند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ارتباط بیشتر روحانیان با مردم، اظهار کرد: روحانیان آموزش احکام و نشر و گسترش معارف دینی را در سرلوحه برنامه‌های تبلیغی خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام احمدزاده خطاب به روحانیان ادامه داد: با ظرافتی خاص و مطالعه دائمی مسائل احکام را برای مردم بیان کنید و به‌طور روزانه در مسجد قبل و بعد از نماز، پاسخگوی مسائل و شبهات مردم به‌ویژه نسل جوان و نوجوان باشید.

حجت‌الاسلام مجید بداریه، رییس تبلیغات اسلامی شهرستان مانه و سملقان هم در این نشست، گفت: در راستای هماهنگی برنامه‌های قرآنی و فرهنگی و نیز ارائه گزارش فعالیت‌های ایام محرم‌الحرام، ششمین جلسه مشترک روحانیان مستقر و هجرت با حضور ائمه جمعه شهرستان برگزار شد.

گفتنی است، در پایان این نشست تعدادی از روحانیان به بیان دیدگاه‌ها و مشکلات فرهنگی و تبلیغی محل استقرار خود پرداختند./9314/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات