۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۵۸۱۷۹۲
حجت الاسلام والمسلمین مومنی:

نور امام حسین جامعه را پاک می‌کند

کارشناس دینی گفت: هیچ چیزی مانند روضه امام حسین(ع) نمی‌تواند زنگار دل را از بین ببرد؛ نور امام حسین(ع) جامعه را پاک می‌کند و در یک لحظه انسان را از قعر به اوج می‌رساند.
حجت الاسلام والمسلمین مومنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی کارشناس دینی در مراسمی که شامگاه گذشته در مسجد جامع امام سجاد(ع) برگزار شد‌، گفت: تمام ائمه به قدری در طول تاریخ پاکی و معصومیت‌شان شناخته شد که هر روز آرامگاه و قبور آنها عزتمندتر شد اما قبور یزید، معاویه، عمر و شمر مخروبه‌‌ای بیش نیست.

وی افزود: امام حسین(ع) و آل یزید هر دو هدفی بزرگ و جهانی داشتند اما امام به دنبال هدایت و سعادت تمام مردم جهان بود و آل یزید به دنبال پراکندن فحشا، فساد و ظلم بر تمام مردم عالم بودند.

کارشناس دینی ابراز داشت: حضرت سیدالشهدا(ع) در پی توسعه نور و روشنی در عالم بود؛ امام حسین(ع) پیروز شد اگر چه ایشان را زیر سُمِ اسب‌ها قرار دادند و عمر سعد شکست خورد اگر چه به ظاهر فکر می‌کرد پیروز شده و بر امام غالب گشته است.

وی در ادامه اظهار داشت: امام حسین(ع) به دنبال وفای به عهد بندگی بود نه برای حکومت و تسلط به مردم؛ امام برای ادای تکلیف خود به کربلا رفت که غایت آن تکلیف، شهادت بود.

وی افزود: در میان اعراب اگر کسی ویژگی ممتازی داشته باشد به نام او "اَب" اضافه می‌کنند مثلاً اگر دارای جود و سخا باشد به او اباالجواد(پدر جود و سخا) می‌گویند به همین علت نیز به امام حسین(ع) نام اباعبدالله(پدر بندگی خدا) اطلاق می‌شود یعنی بالاتر و زیباتر از ایشان کسی بندگی را به مَنَصه ظهور نرسانید.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی بیان داشت: امام حسین(ع) در پی اصلاحات در جامعه دینی و روشن کردن یک نور برای همه تاریخ بودند که تا قیامت همه انسان‌ها راه خود را با آن نور پیدا کنند؛ دشمن از قبل از زمان اباعبدالله(ع) به دنبال خاموش کردن نور ایشان بوده است.

وی در ادامه بیان داشت: امام حسین(ع) نوری روشن کرد برای تنزیه تاریخ، اجتماع و قلوب همه انسان‌ها و این نور هنوز روشن و فروزان است؛ اگر دشمن برای اجتماع اربعین سنگ‌اندازی می‌کند برای خاموش کردن همین نور است؛ روایت است امام حسین(ع) نور الهی است که کسی نمی تواند آن را از بین ببرد.

کارشناس دینی افزود: هیچ چیزی مانند روضه امام حسین(ع) نمی‌تواند زنگار دل را از بین ببرد؛ حتی اگر توان آن را ندارید و یا محدودیت دارید یک کتاب مقتل باز کنید و آن را در میان اعضای خانواده بخوانید؛ همین مقتل خوانی و عزاداری سبب می‌شود نور امام حسین(ع) در خانه‌ها و جامعه بیاید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نور امام حسین(ع) جامعه را پاک می‌کند و در یک لحظه انسان را از قعر به اوج می‌رساند زیرا ایشان سفینه نجات است./۹۶۹/پ202/ب1

ارسال نظرات