۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۵۸۱۷۸۰
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

هجرت طلاب و روحانیان باید به یک فرهنگ در حوزه تبدیل شود

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت باید مسأله هجرت را بیشتر مورد توجه قرار دهد، گفت: اگر این مسأله مورد تأکید رهبری و مراجع تقلید محقق شود بسیاری از نیازهای تبلیغی مناطق محروم و روستایی کشور رفع خواهد شد.
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) کوتنا قائمشهر، تبلیغ را مهم ترین رسالت حوزویان عنوان کرد و گفت: طلاب باید به گونه ای بیاموزند که بتوانند آموخته های علمی خود را به جامعه ارائه کنند.

وی با بیان این که در حال حاضر مسأله تبلیغ دین از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: در شرایطی که دشمن شبانه روزی علیه دین و ارزش های الهی می تازد وظیفه مبلغان دینی در انتقال مفاهیم الهی در جامعه امری ضروری تر است.

حجت الاسلام صادقی با تأکید براین که طلاب در کنار آموختن درس باید تبلیغ دین را به طور جدی مورد توجه قرار دهند، تصریح کرد: بسیاری از علما و مراجع عظام دینی در ادوار مختلف تاریخ با پیمودن مسافت های طولانی و حضور در روستاها به رسالت تبلیغی خود می پرداختند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که هجرت طلاب و روحانیان به سمت مناطق محروم و روستایی با هدف تبلیغ دین اقدام ارزشمندی است که باید در حوزه های علمیه به یک فرهنگ و گفتمان تبدیل شود، بیان داشت: طلبه نباید همه طول عمر خود را در حوزه بماند بلکه باید برای برنامه های خود یک فصل تبلیغی در نظر بگیرد.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که آموختن علم دین باید با انتقال این مفاهیم به تشنگان معارف الهی همراه باشد، خاطرنشان کرد: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند آشنایی با معارف الهی است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت باید مسأله هجرت را بیشتر مورد توجه قرار دهد، بیان داشت: اگر این مسأله مورد تأکید رهبری و مراجع عظام تقلید محقق شود بسیاری از نیازهای تبلیغی مناطق محروم و روستایی کشور رفع خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه امروز بخش اعظمی از طلاب و روحانیان کشور در قم و مشهد متمرکز هستند، خاطرنشان کرد: تمرکز بیش از اندازه طلاب و روحانیان در این شهرها و خلأ حضور آنها در شهرستان ها و مناطق روستایی، آسیب های فرهنگی و اجتماعی بسیاری را برای جامعه در پی خواهد داشت.

حجت لاسلام صادقی با بیان این که بسیاری از مناطق کشور به دلیل عدم حضور روحانیت با مشکلات فرهنگی بسیاری مواجه هستند، تصریح کرد: با توجه به بسترهای علمی، آموزشی و پژوهشی که در حال حاضر در شهرستان ها فراهم شده، دیگر نباید شاهد هجرت بی رویه طلاب به قم و مشهد باشیم./۹۵۰/پ204/ب1

ارسال نظرات