۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۵۸۱۶۳۰

چند خبر کوتاه از استان اردبیل

انتشار کتاب «فیزیک در منظر قرآن»، برگزاری دوره آموزشی «موشن گرافیک» ویژه فعالان مسجدی و همچنین اجلاس استانی «نماز» در اردبیل از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، مهران محمدی، مدیر انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل، اظهار داشت: کتاب «فیزیک در منظر قرآن» به همت آرش انجامی و بهنام بهاری ادلو، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل تالیف شده که توضیح و تفسیر برخی از آیات علمی قرآن را به زبان ساده و قابل فهم بیان کرده است.

وی خاطرمشان کرد: مباحث عنوان شده در "کتاب فیزیک از منظر قرآن" از جمله موضوعات علمی مطرح شده در آیات قرآن کریم است که با بهره گیری از دستاوردهای علم فیزیک، فهم بهتری را ارائه می‌نمایند و روزنه ای دیگر از اعجازهایی که نشان دهنده بی نظیر بودن این کتاب مقدس است، پیش چشم مخاطب می گشاید.

محمدی با بیان اینکه کتاب مذکور برای دانشجویان رشته‌های فیزیک و معارف اسلامی می تواند مورد استفاده قرار گیرد؛ ادامه داد: قرآن و کیهان شناسی، قرآن و ذرات، مکانیک در قرآن، نکاتی در مورد زمین، آب و باران در قرآن، مکه و پیامبر و قیامت از جمله موضوعات مهمی می باشد که از زوایای قرآنی در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته است.

گفتنی است، این کتاب در 6 فصل و 128 صفحه به قیمت 18 هزار تومان از کتابفروشی های استان قابل تهیه است.

برگزاری دوره آموزشی «موشن گرافیک» ویژه فعالان مسجدی

محمدرضا توانا، مدیر مسؤول کانون فرهنگی هنری مشفقین اظهار داشن: مرحله ثبت نام دوره کاربردی آموزش ساخت «موشن گرافیک» ویژه فعالان کانون های مساجد در مصلی اردبیل آغاز شد؛ به زودی زمان برگزاری کلاس ها در محل مصلی اردبیل اعلام می شود که علاقمندان می توانند با ارسل پیامک به شماره 09120339920 در این دوره آموزشی ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: این دوره آموزشی با هدف آموزش ساخت تیزرهای تبلیغاتی و تلویزیونی است که می تواند افراد مستعد را وارد بازار کار کند. این دوره با مشارکت شرکت های خصوصی و با حضور اساتید برجسته این حوزه برگزار می شود.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری مشفقین، خاطرنشان کرد: فعالان کانون های مساجد نیز می توانند با حضور در این دوره آموزشی در حوزه دینی فعالیت های چشم گیری برای کارهای تبلیغی داشته باشند.

اجلاس استانی «نماز» در اردبیل برگزار می شود

الله شکر عبدی، مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل گفت: اجلاس استانی «نماز» با مشارکت دستگاه های اجرایی استان پیش از اجلاس سراسری نماز در اردبیل برگزار می شود؛ توجه به دغدغه های مقام معظم رهبری در زمینه نماز، نشر و ترویج معارف نماز و تجلیل از مروجان فرهنگ نماز از مهمترین اهداف برگزاری اجلاس استانی نماز است.

عبدی با اشاره به اینکه این اجلاس در سال های گذشته نیز در استان اردبیل برگزار شده بود، اظهار داشت: امسال نیز تلاش می شود تا با هدف ارج نهادن به فرهنگ نماز زیرساخت های فرهنگی و عملیاتی مهیا شود.

این مقام مسئول با یادآوری این مطلب که شرکت کنندگان استانی در فراخوان اجلاس سراسری نیز تجلیل می شوند، افزود: واحد ارزیابی ترویج فرهنگ اقامه نماز دستگاه های اجرایی با معرفی برترین ها از مدیران این دستگاه ها نیز تقدیر به عمل خواهد آمد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل، بیان کرد: فراخوان سراسری اجلاس نماز با موضوع «شیوه ها و مهارت های دعوت به نماز» است که علاقمندان می توانند در زمینه های ایده ها و تجربیات موفق، علمی و پژوهشی، آثار ادبی و هنری و محصولات نرم افزاری و سخت افزاری کمک آموزشی شرکت کنند.

ویژه برنامه «۱۹ مهر» در کانون های منتخب استان برگزار می شود

نادر سقاء، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: ویژه برنامه «19 مهر» به مناسبت سالروز بیانات مقام معظم رهبری در خصوص نقش و جایگاه کانون های مساجد در کانون های منتخب استان برگزار می شود.

وی، با بیان این‌که دیدار با برخی از امام جمعه در شهرستان ها به همراه مدیر مسؤولان و اعضای کانون های مساجد از مهمترین محور برنامه ها خواهد بود، خاطر نشان کرد: توزیع پوستر 19 مهر و اقلام فرهنگی و فضاسازی و آگاه سازی آحاد جامعه نسبت به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص کانون های مساجد از دیگر کارهای اجرایی در این زمینه خواهد بود.

این مقام مسئول با بیان این مطلب که تبیین نقش و جایگاه کانون های مساجد در عرصه جهاد فرهنگی کشور توسط ائمه جماعت استان نیز جزو برنامه ها است، افزود: برگزاری طرح تلاوت نور به شکرانه سلامتی رهبر معظم انقلاب نیز از دیگر برنامه های قرآنی در این خصوص است.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، بیان کرد: بازدید از کانون های منتخب فرهنگی هنری مساجد استان، خانه فرهنگ دیجیتال و کتابخانه های مساجد به مناسبت 19 مهرماه، همایش پیوند «مسجد، مدرسه، خانواده» از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده است./935/پ۲۰۴/ب۱

 

ارسال نظرات