۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۵۸۰۷۷۲
فرهنگی در گفت‌وگو با رسا:

مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم به صورت بومی پیگیری شود

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که ایران باید با ارائه یک مدل بومی آثار سوء FATF را به حداقل برساند.
محمد حسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی

محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز و عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا درباره ابعاد مختلف لایحه FATF اظهار داشت: لایحه FATF را اگر به صورت کامل بررسی کنیم خواهیم دانست که به مشکل جدی بر خواهیم خورد.

وی تاکید کرد: قطعا تنها راه برون رفت از مشکلات آتی این است که با عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب یک قانون «بومی» را تصویب کرده و بر سر همان قانون نیز با مجامع مرتبط مذاکره کنیم.

فرهنگی تصریح کرد: FATF می‌تواند کشورها و حتی رژیم‌های متخاصم را بر امور مالی ایران مسلط کند که مسلما این امر به ضرر کشور ما خواهد شد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: قطعا اگر به این معاهدات به طور کلی پشت کنیم، متهم به این خواهیم شد که ایران از تروریسم و حتی پولشویی حمایت می‌کند. به همین دلیل لازم است از اصل موضوع مبارزه با جرایم بین المللی دفاع کنیم، ولی این دفاع باید با ارائه یک الگوی بومی صورت بگیرد.

فرهنگی تصریح کرد: از وزارت امور خارجه تقاضا داریم که با اتکا به دو قانونی که اخیرا در ذیلFATF  و در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است با طرف مقابل به مذاکره بپردازد و در مقابل بحث تسلط آنها بر فعالیت‌های مالی ایران ایستادگی کند./856/ت
۳۰۲/ق

ارسال نظرات