۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۵۸۰۳۵۳
رییس دانشگاه باقرالعلوم:

همه عظمت و عزت ایران از شهدا است

رییس دانشگاه باقرالعلوم(ع) با اشاره به ذلت و خواری ایران در زمان قبل از انقلاب گفت: تمام عظمتی که ایران بعد از انقلاب به دست آورده و پیشرفت علمی که داشته را مدیون خون شهدا است.
حجت الاسلام والمسلمین شمس الله مریجی معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین شمس الله مریجی در مراسم رونمایی از مقبره شهدای گمنام این دانشگاه در هفته دفاع مقدس با بیان این که این مقبره در مدت کوتاهی ساخته شد، ابراز داشت: این شهدا قرار بود در تهران دفن شوند ولی ما 40 روز در این مکان زیارت عاشورای امام حسین(ع) را خواندیم و به گونه ای شد که به این جا بیایند و باعث برکاتی برای ما باشند.

رییس دانشگاه باقرالعلوم(ع) با اشاره به این که ما به گذشته خود کمتر نگاه می کنیم، گفت: اگر به تعبیر امیرالمؤمنین(ع) به فرزندش که تاریخ را به گونه ای مطالعه کن که گویا در آن زندگی می کنی، می بینیم که این شهدا چه عظمتی را برای ما درست کردند زیرا خداوند سنت خود را در جایی قرار می دهد که هیچ کس شاید گمان نکند.

وی با اشاره به نامه پیامبر(ص) به خسرو پرویز و پاره کردن آن نامه توسط خسرو پرویز گفت: آن زمان هیچ کس گمان نمی کرد که از شبه جزیره که محل نگهداری اسب های خسرو پرویز بود، کسی بلند شوند و او را دعوت به رستگاری کند، مانند امروز که از جامعه ای ندای حق بلند شده است که سالیان دراز از ما حق توحش می گرفتند و برای غربی ها سخت است. 

حجت الاسلام والمسلمین مریجی با بیان اینکه هنوز هم نگاه وحشی بودن به مردم ما دارند، گفت: اشرف پهلوی در خاطراتش می نویسد که یک روز وارد کاخ شاه شدم، دیدم عصبی است از او پرسیدم چرا ناراحتی تو که هر کار می خواستی کردی ولی شاه گفت درد من این است که آمریکا تجهیزات و نیروهای نظامی من را به ویتنام برده و حتی به من خبر هم نداده است. 

وی گفت: در زمان شاه وضعیت اقتصادی مناسبی هم نداشتیم، در حالی که با 35 میلیون نفر جمعیت 6 میلیون بشکه نفت را می فروختیم و وضعیت مردم بسیار بد بود.

رییس دانشگاه باقرالعلوم(ع) افزود: یک نویسنده مشهور مصری که مشی ضد ایرانی دارد، در یک مقاله مصر را با ایران مقایسه می کند و می گوید ما و ایرانی ها بیش از 3 سال پیش در یک سطح بودیم ولی ایرانی ها راه مبارزه و مقاومت در مقابله با ابر قدرت ها را انتخاب کردند و ما مسیر سازش را؛ ما هر سال مزد خیانتمان به اعراب را با سالی 4 میلیارد دلار از آمریکا گرفتیم ولی ایرانی ها از همان اول فشار سیاسی، اقتصادی و جنگ داخلی و جنگ نابرابر را داشتند. 

حجت الاسلام والمسلمین مریجی در ادامه مقاله این نویسنده مصری در روزنامه شرق الاوسط ابراز داشت: این نویسنده می گوید امروز ایران به یک قدرت جهانی تبدیل شده که هیچ مسأله ای بدون جلب نظر این کشور ممکن نیست و آمریکا گویی حریفی جز ایران در جهان ندارد و ایران در تمام علوم جزء 10 کشور برتر جهان و در صنایع موشکی چهارمین کشور دنیا است و در منطقه جزیره امن و ثبات دارد ولی ما علیرغم کمک آمریکا دغدغه تهیه روزی یک قرص نان برای اکثر مردممان را داریم. 

وی ادامه داد: در ادامه می گوید وقتی در جامعه ای رهبر نباشد که آن را هدایت کند می شود مصر، وقتی در جامعه ای وحدت نباشد می شود عراق، وقتی در کشور فرمانده استواری وجود نداشته باشد می شود پاکستان، وقتی در کشوری به ظاهر مسلمان رهبر آن خود فروخته به شرق و غرب باشد، می شود ترکیه ولی وقتی در کشوری شیعه رهبرش باج به زمین و زمان ندهد و با تمامی فشارها جایی برای نفس کشیدن دشمن باقی نمی گذارد می شود ایران که کسی جرأت ندارد به خاک شان چپ نگاه کند.

رییس دانشگاه باقرالعلوم(ع) با اشاره به ذلت قبل از انقلاب که جوان ما برای گرفتن یک امضا از یک هنرپیشه فرانسوی خود را تحقیر می کرد، گفت: امروز افتخار برخی کشورها این است که با مسؤولان رده پایین ایران ملاقات کنند و این عزت را انقلاب اسلامی و فداکاری این شهدا به ما داد. /۹۲۴/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات