۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۷
کد خبر: ۵۸۰۱۲۱

مراسم گرامیداشت آیت الله راستی کاشانی برگزار شد

مراسم گرامیداشت آیت الله راستی کاشانی با حضور شخصیت های برجسته حوزوی، علما، طلاب و روحانیون و همچنین عموم مردم در قم برگزار شد.
آیت الله راستی کاشانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم گرامیداشت آیت الله حسین راستی کاشانی امشب با حضور شخصیت های برجسته حوزوی، علما، طلاب و روحانیون و همچنین عموم مردم در حسینیه شهدای قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حضرت آیت الله علوی گرگانی و آیات اعرافی، غروی، فقیهی، بطحایی  و فاضل لنکرانی در این مراسم حضور داشتند.

همچنین حجج اسلام والمسلمین نواب، رفعتی و قرائتی نیز در این مجلس حضور یافتند.

نمایندگانی از دفاتر حضرات آیات گلپایگانی، مکارم شیرازی، نوری همدانی، وحید خراسانی، سیستانی و سبحانی نیز در این مراسم حضور به هم رساندند.

حاضران در این جلسه با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید برای شادی روح مرحوم آیت الله راستی کاشانی دعا کردند و از خداوند مسألت داشتند تا روح ایشان را با سرور و سالار شهیدان حضرت سیدالشهدا(ع) محشور کند.

حجت الاسلام عالمی در این جلسه با بیان این که امیرمؤمنان(ع) در نهج البلاغه به مسأله مرگ و قیامت توجه بسیاری کرده اند، اظهار داشت: در جامعه ما اعم از مراکز آموزشی حوزوی و غیر حوزوی توجه چندانی به این کتاب شریف نمی شود.

وی با اشاره به خطبه امیرمؤمنان(ع) در زمینه مرگ و قیامت افزود: اگر انسان معادباور باشد بی شک به جهان نگرشی متفاوت خواهد داشت و هرگز با سختی های دنیا متزلزل نخواهد شد.

حجت الاسلام عالمی با بیان این که یکی از خصوصیات علما و بزرگان دینی را خوف و خشیت از خداوند است، خاطرنشان کرد: علمای بزرگ معادباور هستند و همین موضوع سبب شده است تا همه اعمال خویش را برای خداوند خالص کرده و به مقامات معنوی بالا و والا برسند.

استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: اگر انسان باور داشته باشد که خداوند به همه چیز آگاه است، دیگر عمل خود را با نیت های دنیوی و فانی تباه نکرده و همواره با خلوص نیت رفتار خواهد کرد./841/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات