۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۵۷۹۷۰۱

چند خبر کوتاه از خوزستان

۲ مهرماه تعطیل عمومی در خوزستان، برگزاری آیین رونمایی از کتاب «اسماعیل مادرم شد» در شب تاسوعای حسینی، نمایش فیلم آموزشی«گل یاس» ویژه کودکان در بخش کودک کتابخانه عمومی معرفت لور اندیمشک و آغاز طرح «نذر کتاب» در کتابخانه عمومی شهید مسعود پیشبهار بهبهان همزمان با ماه محرم چند خبر کوتاه از خوزستان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان گفت: به دنبال حادثه دلخراش شهادت و مجروح شدن ده ها تن از هم استانی های عزیز در حمله تروریستی روز گذشته اهواز و با توجه به اعلام آمادگی اقشار مختلف مردم شهید پرور خوزستان برای شرکت باشکوه در مراسم تشییع پیکر پاک شهدای این جنایت هولناک فردا دوشنبه دوم مهرماه کلیه ادارات، دانشگاهها مدارس و بانک ها در سراسر استان خوزستان تعطیل است.

وی افزود: همچنین امروز هیئت دولت با صدور بیانیه‌ای فردا را در سراسر کشور عزای عمومی اعلام کرد.

برگزاری آیین رونمایی از کتاب «اسماعیل مادرم شد» در شب تاسوعای حسینی

مراسم رونمایی از کتاب «اسماعیل مادرم شد» نوشته  سمانه قائدیان با حضور عزاداران حسینی شب تاسوعای حسینی در یادمان شب های بین الحرمین اهواز رونمایی شد.

آیین رونمایی از کتاب «اسماعیل مادرم شد» با حضور بیش از 5 هزار نفر از عزاداران حسینی در یادمان شب های بین الحرمین با مشارکت کتابخانه های عمومی و معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز برگزار شد.

در این همایش حسینی، کتابی رونمایی شد که سرگذشت و زندگی  عصمت احمدیان، مادرشهیدان اسماعیل و ابراهیم فرجوانی و یک دختر جانباز و مادربزرگ دو نوه ی شیمیای  روایت شد، روایتی از صبر و استقامت زینی برای کمک به اسلام و برقراری حکومت الله.

نمایش فیلم آموزشی«گل یاس» ویژه کودکان در بخش کودک کتابخانه عمومی معرفت لور اندیمشک

شادی عاطفی مهر، مسؤول کتابخانه عمومی معرفت کوی لور اندیمشک از نمایش فیلم آموزشی «گل یاس»  ویژه کودکان در محل کتابخانه خبرداد.

وی گفت: در راستای تشویق کودکان به کتاب و کتابخوانی فیلم آموزشی «گل یاس» در بخش کودک کتابخانه به نمایش درآمد و پس از آن، نمادی از فیلم به کودکان اهدا شد.

مسؤول کتابخانه عمومی معرفت کوی لور هدف از نمایش این فیلم را تبیین شخصیت والای حضرت زهرا (س) برای کودکان و نونهالان دانست و افزود: داستان زندگی حضرت زهرا(س) به صورت انیمیشنی شامل مقدمه، تولد، کودکی، ازدواج و شهادت با موضوعات: ام ابیها، لیله المبیت، غدیرخم، حضرت مهدی (عج)، حکایت حضرت زهرا(س) بهترین زن، ولادت چهار فرزند، بسته شدن در همه ی خانه ها به غیر از خانه حضرت، جریان گرسنگی، مهریه حضرت(شفاعت)، سجده شکر پیامبر (ص)، جریان گردنبند و شهادت حضرت (سوگ یاس، اشک مهتاب، گریه آهسته) در این فیلم نمایش داده شد.

آغاز طرح «نذر کتاب» در کتابخانه عمومی شهید مسعود پیشبهار بهبهان همزمان با ماه محرم

طرح نذر کتاب با هدف مشارکت مردم درتامین منابع کتابخانه و بهره مندی از نذورات این ایام به اجرا گذاشته شد.

نرگس موقرپور، رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بهبهان از اجرای طرح «نذر کتاب» در کتابخانه عمومی شهید مسعود پیشبهار بهبهان خبر داد.

نرگس موقرپور با اعلام این خبر افزود: با فرا رسیدن ایام عزاداری سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)، کتابخانه شهید مسعود پیشبهار اقدام به تبلیغ و ترویج نذر کتاب نمود که در ابتدای شروع این طرح، تعداد 80 نسخه کتاب های نفیس به ارزش تقریبی بیش از چهل میلیون ریال توسط صاحبان نذر به این کتابخانه تحویل داده شد.

وی هدف از این طرح را مشارکت مردم در تامین منابع کتابخانه و بهره مندی از نذورات مردم  در کارهای فرهنگی عنوان کرد و گفت: با توجه به سابقه فرهنگی شهرستان بهبهان و تشکیل مجمع های خیرین این امید می رود استقبال خوبی از این طرح شود که در صورت اجرای موفق این طرح، دراستان نیز به اجرا گذارده خواهد شد.

شایان ذکر است، این طرح تا پایان محرم در کتابخانه عمومی شهید مسعود پیشبهار بهبهان برگزار می شود./9456/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات