۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۵۷۹۵۸۷

تقدیر وزیر کشور پاکستان از وحدت گرایی و آرامش عزاداران حسینی در روز عاشورا

وزیر کشور پاکستان در پیامی از تمام دست اندرکاران و عزاداران حسینی که عزاداری عاشورا را با آرامش و بدون دامن زدن به اختلافات بین مذاهب برگزار کردند تشکر کرد.
عزاداری محرم در پاکستان

به گزارش خبرگزاری رسا، «شهریار آفریدی» وزیر کشور پاکستان اعلام کرد: از تمام مسئولین و مردمی که باعث شدند عزاداری روز عاشورا با شکوه فراوان و بدون دامن زدن به اختلافات فرقه‌ای برگزار شود تشکر می‌کنم.

وی تصریح کرد: اتحاد در برگزاری عزاداری محرم می‌تواند الگویی برای برقراری اتحاد در تمام عرصه‌های پیشرفت کشور باشد و ما باید خود را از اختلافات دور کنیم.

شهریار آفریدی افزود: خدای متعال را سپاس می‌گویم که عزاداری روز عاشورای حسینی بدون هیچ حادثه و مشکلی به پایان رسید.

وزیر کشور پاکستان گفت: مردم با برگزاری عزاداری روز عاشورا اثبات کردند که پاکستان می‌تواند امن‌ترین نقطه جهان باشد.

عضو ارشد حزب تحریک انصاف اظهار داشت: نسل‌های آتی هم باید بدانند که ما هرگز در مقابل تروریست‌ها تسلیم نشدیم و آنقدر ایستادگی کردیم تا آنها را وادار به عقب نشینی کردیم.

این سیاستمدار برجسته پاکستانی تاکید کرد: مردم از هر گروه و مذهبی باشند وظیفه دولت پاکستان حفاظت و تامین امنیت آنان است.

گفتنی است روز گذشته مراسم عزاداری عاشورای حسینی با حضور ده ها میلیون نفر از مردم پاکستان در شهرهای مختلف این کشور برگزار شد و با همکاری خوبی که مذاهب مختلف اسلامی با هم داشتند این روز هیچ حادثه خاصی در پی نداشت.

این درحالی است که طی سال‌های سیاه بین 2001 تا 2014 هر سال در ایام محرم الحرام ده ها نفر از مسلمانان پاکستانی در حملات تروریستی به شهادت می‌رسیدند./۸۴۷/ب۱۰۳/ع

منبع: تسنیم

ارسال نظرات