۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۵۷۹۵۷۷
استاد حوزه علمیه:

مجتهد شدن همت زیادی می‌‌طلبد

حجت الاسلام والمسلمین تقوایی گفت: اگر کسی کتاب ‌های امام خمینی(ره) را به خوبی درک کند در فقه، اصول، فلسفه، عرفان و تفسیر مجتهد می‌شود؛ مجتهد شدن همت زیادی می‌‌طلبد.
آیت الله تقوایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا تقوایی استاد حوزه علمیه در مراسمی که شامگاه گذشته در مسجد باب الحوائج لویزان برگزار شد،‌ گفت: نفس انسان حقه باز است و اگر آدمی حواس خود را جمع نکند بدون اینکه متوجه شود شیطان سوار او شده و او را زمین می‌زند.

وی افزود: از پیامبر اکرم(ص) روایت است کسی که نمازهای پنج‌گانه خود را با جماعت در مسجد به جا آورد دنیا نمی‌تواند سوار او شود؛ پس لازم است انسان خانه خدا را برای در امان ماندن از شر دشمنان درونی و بیرونی پناهگاه خود بداند.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: یکی از وظایف زن مسلمان این است که شوهر خود را در انجام اوامر الهی و دستورات دینی یاری کند؛ بانوان جامعه اسلامی باید در این راه حضرت فاطمه زهرا(س) را الگوی خود قرار دهند تا خداوند از آنها راضی و خشنود باشد.

افراد باذکاوت و فراست را برای اداره کشور انتخاب کنیم

وی در ادامه بیان داشت: اگر برخی از مسؤولان ما در مذاکرات شکست خوردند به خاطر این است که در مبارزه با نفس ضعیف هستند؛ مردم باید در هنگام رای دادن کسانی را انتخاب کنند که ذکاوت و فراست داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین تقوایی اظهار داشت: وقتی مقام معظم رهبری می‌فرمایند آمریکا قابل مذاکره نیست به خاطر سابقه و پیشینه‌ای است که از آنها سراغ دارد؛ آمریکا و حامیانش کسانی هستند که سال‌هاست در عراق، سوریه و سایر کشورهای منطقه جنایت می‌کنند و از ابتدای انقلاب قصد از بین بردن ایران را دارند و تمام این پیمان‌ها و نقض پیمان‌ها برای پیاده کردن همین نقشه است.

وی در ادامه افزود: تمام برنامه دشمنانی از جمله آمریکا این است که ریشه جمهوری اسلامی ایران را بکَند اما نمی‌دانند که مردم ایران علوی‌اند و حامی مقام ولایت هستند؛ مردم ایران ولایت و امامت را با پوست و خون و گوشت خود درک کرده‌اند؛ دشمنان می‌دانند مردم ایران حسینی‌اند و ماه محرم تمام کِشته‌های آنها را پنبه می‌کند.

وی با تاکید بر مطالعه کتب امام خمینی(ره) در پایان خاطرنشان کرد: اگر کسی کتاب ‌های امام خمینی(ره) را به خوبی درک کند در فقه، اصول، فلسفه، عرفان، تفسیر مجتهد می‌شود؛ مجتهد شدن همت زیادی می‌‌طلبد؛ نباید فریب عرفان‌های نوظهور که ادعاهای پوچ عرفانی در مدت زمان کوتاه دارند، بخورند./۹۶۹/پ202/ب1

ارسال نظرات