۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۵۷۹۵۶۳
استاد حوزه علمیه:

حضرت زینب بهترین الگو برای بانوان است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حضرت زینب(س) بهترین الگو برای بانوان است، گفت: مادران مربیان جامعه هستند و نقش اساسی در تربیت افراد جامعه دارند.
مرادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شهاب مردای استاد حوزه علمیه، عصر امروز در همایش رهروان زینبی که در آستان مقدس امامزاده صالح(ع) برگزار شد، گفت: مهم‌ترین تصمیمی که یک انسان در زندگی خودش می‌گیرد اگر براساس مسیر حضرت زینب(س) باشد این فرد به مقصد خواهد رسید.

وی افزود: زمانی که الگو و معیار انسان در حیات دنیوی الگو‌های پاک و ناب مانند اهل بیت(ع) باشد دیگر انسان احساس سردرگمی نمی‌کند.

حجت الاسلام مرادی با تاکید براینکه والدین باید از رقابت‌های منفی اجتناب کنند تا کانون خانواده مامنی برای آرامش و تربیت فرزندان باشد، اظهار داشت: رقابت‌ها و ملاک‌های منفی فشارهای روانی اعضای خانواده را افزایش می‌دهد و آرامش در چنین خانواده‌ای بی معنا می‌شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حضرت زینب(س) بهترین الگو برای بانوان است، ابراز کرد: جهاد، صبر و شجاعت از مهترین ارکان شخصیتی حضرت زینب(س) را تشکیل می‌دهد، حضرت زینب(س) برای تمام شهدای کربلا گریه می‌کنند اما در ذهن خودشان مصیبت و فاجعه سازی نمی‌کنند و بسیار آرام و در حد بلوغ عقلی بحران را مدیریت کردند.

وی افزود: برخورد قاطعانه و شجاعانه حضرت زینب(س) در برابر کلام وقیحانه عبیدالله بن زیاد که گفت دیدید چه بلایی بر سر شما آمد و حضرت فرمودند: ما چیزی جز زیبایی ندیدیم؛ حضرت زینب(س) باید الگوی همگان باشد تا در مقدرات الهی با صبر و شکیبایی لحظه‌ای احساس شکست و ذلت نکنند.

حجت الاسلام مرادی با بیان اینکه حضرت زینب(س) دلیل بقای عاشورا است، گفت: حضرت زینب(س) عالمه‌ و فهیمه‌ای بودند و امام سجاد(ع) درخصوص ایشان می‌فرمایند: عمه جان شما دانشمندی هستید که علم را ازکسی دریافت نکرده‌ای علم لدنی عطا کرده و فهم شما از مبانی دینی حبه الهی است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه مادران نقش اساسی را در تربیت افراد جامعه دارند، عنوان کرد: امروز میزان خشونت در کشور زیاد است و تنها کسانی که می‌توانند خشونت را در کشور کاهش دهند مادران هستند زیرا زنان مربیان جامعه هستند که می‌توانند مروج صبر و استقامت در کشور باشند./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات