۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۵۷۹۵۲۵
تحلیلگر مسائل بین الملل تأکید کرد؛

عزم خوزستانی ها برای مقابله با گروهک های تکفیری

هانی زاده با بیان این که حادثه امروز اهواز یک اقدام تروریستی است، گفت: مردم خوزستان با همبستگی بیشتر درصدد مقابله با تحرکات گروه های تکفیری برخواهند آمد.
هانی زاده

حسن هاني زاده، تحلیلگر مسائل بین الملل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به حادثه تروریستی امروز اهواز، عنوان داشت: صبح امروز 6 تن از عناصر وابسته به گروه های تروریستی تکفیری که از کشورهای خارجی به ویژه عربستان، رژیم صهیونیستی و آمریکا، سیگنال هایی دریافت می کنند با استفاده از شلوغی مراسم و حضور مردم، از پارکی که در امتداد مرکز رژه در اتوبان قدس بود به صورت کورکورانه تیراندازی و تعدادی را شهید و زخمی کردند.  

تحلیلگر مسائل بین الملل گفت: حادثه از مدت ها پیش برای تحت الشعاع قرار دادن مراسم باشکوه رژه نیروهای مسلح و دستاوردهای آن در حوزه دفاعی برنامه ریزی شده است.

معاون سیاسی شبکه جهانی الاهواز با بیان اینکه حادثه امروز یک اقدام تروریستی است، تصریح کرد: چنین حادثه ای نیاز به برنامه ریزی گسترده و وسیع ندارد و گویای آن است که سعودی ها از طریق فضای رسانه ای و با توان مالی سعی می کنند برخی افراد گمراه را وادار به انجام عملیات های تروریستی کنند.

هانی زاده بیان داشت: چنین اقدام های تروریستی عزم عرب های خوزستان را برای مقابله با جریان های تکفیری وهابی جزم و به محکومیت آن می پردازند.

وی ادامه داد: مردم خوزستان با همبستگی بیشتر درصدد مقابله با تحرکات گروه های تکفیری برخواهند آمد.

تحلیلگر مسائل بین الملل با بیان اینکه گروه های تروریست فعال در خارج مسؤولیت حمله را بر عهده خواهند گرفت، افزود: گروه های تکفیری، شبکه های ماهواره ای در اختیار دارند و به اندازه کافی از عربستان سعودی، کمک های مالی دریافت می کنند اما با این حال جدیت خوزستانی ها برای مقابله با گروهک های تروریستی را شاهد خواهیم بود./9456/ت303/ب1

ارسال نظرات