۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۵۷۹۵۰۲
آیت الله علم الهدی مطرح کرد؛

مدیریت انقلابی حضرت زینب در واقعه کربلا

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به مدیریت بحران در به اسارات گرفته شدن زن ها و کودکان در واقعه عاشورا از سوی حضرت زینب(س)، گفت: حضرت زینب(س) واقعه کربلا را مدیریت انقلابی کردند.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در مراسم شهادت حضرت امام سجاد (ع) که امروز 31 شهریور در حرم رضوی برگزاری شد، به تبیین دلایل همراهی خانواده سیدالشهدا (ع) در نهضت حسینی پرداخت.

وی با اشاره به این مطلب که امام حسین(ع) درباره حضور خانواده در کربلا در پاسخ به محمد حنفیه فقط به پاسخی کوتاه بسنده کرد چرا که آینده این حرکت غیر قابل پیش بینی برای ظرفیت های فکری و اندیشه ای آن دوران بود، تصریح کرد: امروز بعد از گذشت سالها با توسعه رشد فکری و سیاسی جامعه می بینیم که اگر بخواهیم مدیریت آن دوران را که از سوی حضرت زینب(س) در واقعه عاشورا رخ داد انجام دهیم، این امر قابل اجرا نیست.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه مدیریت بحران به دو شکل است، اظهار کرد: در هنگام جنگ و زلزله که غیرقابل پیش بینی است مدیریت بحران نیاز است و از طرفی در برابر تهاجم  دشمن و تهاجم اقتصادی که سفره مردم نشانه گرفته می شود نیز مدیریت بحران ضرورت دارد.

مدیریت نخبگانی می تواند بحران را مدیریت کند

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر این مطلب که مدیریت نخبگانی می تواند بحران را مدیریت کند، خاطرنشان کرد: در واقع مدیریت کردن بحران برای یک جریان پیشرفته و نخبه سیاسی کار دشواری نیست.

وی در ادامه با اشاره به ابعاد سه گانه مدیریت بحران گفت: فشارها و ناملایمات و سختی ها در این بحران ها را باید به حداقل رساند و امکان جبران خسارت ها فراهم شود و از طرفی مدیریت یک رسالت  هم زمینه سازی شود.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه مدیریت بحران، مدیریت در خط اجرای یک رسالت و رسیدن به هدف است، تصریح کرد: در واقع این مدیریت تک بعدی نیست و چند بعدی است که افزون بر کاهش التهابات و اضطراب ها، بعد دوم این مدیریت بحران این است که خط حرکتی گم نشود.

وی در ادامه ضمن اشاره به مدیریت بحران در به اسارات گرفته شدن زن ها و کودکان در واقعه عاشورا از سوی حضرت زینب(س) گفت: در واقع حضرت زینب(س) با سخنرانی خود شهر را شوراند و انقلاب ایجاد کرد./934/پ202/ب1

ارسال نظرات