۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۵۷۸۴۲۱
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

توحید تنها راه نجات است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه توحید تنها راه نجات است، گفت: مهمترین رسالت انبیا دعوت مردم به توحید و اجتناب از شرک بوده است.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان استاد حوزه علمیه در مراسمی که به مناسبت شام غریبان امام حسین(ع) و 72 تن از یاران باوفایش در مسجد امیر(ع) برگزار شد، گفت: ورود به بهشت در چهره دنیایی و در صورت آخرتی به این است که اعتقاد انسان به وجود مقدس مالک و زمامدار عالم هستی بی شائبه باشد.

وی افزود: اعتقاد انسان به خداوند نباید آمیخته با شرک باشد و در کنار قدرت بی نهایت یک قدرت پوشالی را به عنوان معبود علم دهد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه پیامبران الهی سالها رنج و سختی کشیدند تا مردم را از شرک و آلودگی نجات دهند، ابراز کرد: انبیای الهی بسیار تلاش کردند که به امت خود و امت‌های بعدی بفهمانند خیر دنیا و آخرت از توحید جلوه و طلوع می‌کند و اگر در کنار این توحید ظلمت و شرک خودنمایی کند به طور قطع انسان را به وادی نابودی می‌کشاند.

استاد حوزه علمیه قدرت و هویت تراشی و حیثیت بخشی به مخلوق به عنوان شریک خداوند را ظلم به حضرت احدیت دانست و اظهار داشت: انبیای الهی برای نجات بشر از شرک متحمل رنج و سختی شدند و بارها مورد سخره مشرکان قرار ‌گرفتند اما با این حال برای عاقبت امت بسیار غصه می‌خوردند و اشک می‌ریختند.

وی افزود: انبیای الهی خطاب به مردم بارها فرمودند: ما از شما برای هدایت‌تان حتی یک درهم پول هم نمی‌خواهیم بلکه می‌خواهیم شما نجات یابید؛ اما در مقابل مشرکان به جای آن که حقایق الهیه را درک کنند برای شرک و نفهمی خود جشن نیز می‌گرفتند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با تاکید براینکه همه دستورات الهی بیانگر محبت خداوند به انسان‌ است، گفت: حرام و حلال خداوند در احکام الهی برای صیانت از جایگاه و شان انسانی است برای مثال اگر ثروتمندان وظیفه دارند به فقرا کمک کنند به خاطر آن است که نسبت به ضعفا بی تفاوت نباشد و به آنان محبت بورزد زیرا محبت جزء دین و از قوانین الهی است، امام صادق(ع) فرمودند: دین غیر از محبت چیز دیگری نیست.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند بسیار مهربان و با محبت است، عنوان کرد: ابلیس اگر همانند حضرت آدم(ع) در پیشگاه خداوند توبه می‌کرد به طور قطع خداوند او را می‌بخشید در روایات آمده روز ابلیس از حضرت موسی خواست به خداوند بگوید که او را ببخشد و حضرت زمانی که این پیام را به خداوند ابلاغ کردند خداوند فرمود: بگو به قبر آدم سجده کند تا مورد رحمت من قرار گیرد؛ اما شیطان به خاطر کبرش از این کار اجتناب کرد.

وی ادامه داد: راه رسیدن به خداوند آسان و نزدیک است و آن راهی جز توحید نیست، توحید دلیل نمی‌خواهد زیرا به صورت فطری در نهاد انسان وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در ادامه خاطرنشان کرد: پیامبران برای اثبات وجود خداوند مبعوث نشدند بلکه رسالتشان این بود که پرده از روی توحید بردارند و کنار بزنند تا مردم موحد شوند./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات