۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۵۷۸۴۱۰

محیط ولایت دشمنان اهل بیت در دنیا است| هرکس به امام گره بخورد باقی می ماند

نماینده خبرگان گفت: محیط ولایت دشمنان اهل بیت(ع) در دنیا است که محیط لهو و لعب به شمار می رود و محیط ولایت دشمنان اهل بیت(ع) از کودکی تا پیری بازی و بیهوده است.
میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد مهدی میرباقری نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری امروز در مراسم عزاداری عاشورای حسینی که در بیت حضرت آیت الله وحید خراسانی برگزار شد، با اشاره به عشق امام حسین(ع) به عبادت و راز و نیاز با خداوند متعال گفت: حضرت شب عاشورا را مهلت گرفتند تا به عبادت پرداخته و عالم را برای عاشورا آماده کنند.

وی افزود: حضرت در شب عاشورا همه چیز را آرایش دادند و کسانی که قرار بود با حضرت بمانند آماده نبرد عاشورا می شدند، لشکر دشمن شب عاشورا پایکوبی می کردند اما در سپاه امام حسین(ع) همه مشغول عبادت و مناجات بودند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که دشمن در برای مقابله با سیدالشهدا لشکر 30 هزار نفری خود را آرایش داد، اظهار داشت: حضرت در صبح عاشورا دو سخنرانی عجیب دارند، در سخنرانی اول گویا سروصدا می کردند و نمی گذاشتند ایشان صحبت کنند.

وی ادامه داد: حضرت فرمود بگذارید بر اساس وظیفه با شما اتمام حجت کنم و اگر قبول کردید سعادتمند خواهید شد، امام حسین(ع) سخنرانی کردند که دنیا و لذت های جای باقی ماندن نیست و اگر بنا بود باقی بماند برای انبیا و اولیا باقی می ماند.

آیت الله میرباقری ابراز داشت: سیدالشهدا خطاب به لشکر دشمن فرمود که شکم های شما از حرام پر شده است یعنی سر سفره بنی امیه نشسته بودند و این که گاهی لقمه شبهه ناک وارد زندگی می شود مقصود نیست، دنیایی که حضرت از آن هشدار می دهند عالم طبیعت نیست.

وی عنوان کرد: در روایت آمده که محیط ولایت دشمنان اهل بیت(ع) در دنیا است که محیط لهو و لعب به شمار می رود، محیط ولایت دشمنان اهل بیت(ع) از کودکی تا پیری بازی و بیهوده است، محیط ولایت امام و آخرت حیات است.

نماینده خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: هرکس به امام گره بخورد باقی مانده و هرکس در مقابل امام قرار گیرد فانی خواهد شد، در عالم ظلمانی ولایت دشمنان اهل بیت(ع) کوری، خشونت و شهوت وجود دارد، ابتدا فضا را برای انسان تاریک می کنند و سپس بر آن مسلط می شوند.

وی اضافه کرد: اگر کسی در دنیا به امام حسین(ع) گره خورد آخرت و بقا است و فنا ندارد، تمام مذمت های حضرت از محیط ولایت دشمنان است، سیدالشهدا در پایان خطبه با صراحت فرمودند که امروز روز صلح نیست که بیعت نکرده و فرار هم نمی کنم و اگر بمانید شریک خون من هستید./1323/

ارسال نظرات