۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۵۷۸۳۳۳
معاون پژوهشی حوزه علمیه خراسان جنوبی:

بقای انقلاب اسلامی به گفتمان عاشورایی است

معاون پژوهشی حوزه علمیه خراسان جنوبی گفت: ما با الگو گرفتن از عاشورای حسینی و واقعه کربلا توانستیم نظام شاهنشاهی را شکست دهیم و انقلاب به وجود آمد و بقای انقلاب اسلامی نیز به گفتمان عاشورایی است.
شیدایی

حجت الاسلام مجتبی شیدایی، معاون پژوهشی حوزه علمیه خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی اظهار داشت: در عزاداری‌ها، مظلومیت اهل بیت(ع) و واقعه کربلا برای مردم تبیین شود.

وی با بیان اینکه دشمن علیه دین اسلام تبلیغ می‌کند، گفت: حرکت امام حسین(ع) در کربلا به عالم نشان می‌دهد که بخش عمده‌ای از دین اسلام، رویکرد سیاسی دارد.

معاون پژوهشی حوزه علمیه خراسان جنوبی افزود: امام حسین(ع) برای ایستادگی در مقابل ظلم و ستم قیام کردند و امروز نمی‌توانیم بپذیریم که به مباحث دین اسلام کم توجهی می‌شود.

حجت الاسلام شیدایی تصریح کرد: ما با الگو گرفتن از عاشورای حسینی و واقعه کربلا توانستیم نظام شاهنشاهی را شکست دهیم و انقلاب به وجود آمد و بقای انقلاب اسلامی نیز به گفتمان عاشورایی است.

وی ادامه داد: اگر پشتیبانی از فرهنگ دین اسلام صورت نگیرد و مسلمانان از فرهنگ عاشورا و کربلا جدا شوند به طور قطع در دام و چنگال مستکبران می‌افتند.

معاون پژوهشی حوزه علمیه خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: بسیاری از دشمنان قبول دارند که امام حسین(ع) به شهادت رسیدند و باید عزاداری کرد اما می‌گویند عزاداری طولانی مدت نکنید و واقعیت‌های زمانه را در نظر نگیرید و تنها قالب‌های تاریخی گفته شود.

حجت الاسلام شیدایی با بیان اینکه نباید تنها به گفتن مسائل در قالب‌های تاریخی بسنده کرد و باید مسائل روز جامعه نیز بیان شود، اظهار کرد: دشمن می‌خواهد معارف اصیل کمرنگ و حواشی در عزاداری‌ها پررنگ شود و برای این اقدام خود از برخی خرافات استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید آسیب‌های عزاداری کاهش پیدا کند، افزود: عزاداری‌های امام حسین(ع) به تاریخ محدود نشود و امورات فردی در عزاداری پررنگ نکنیم.

معاون پژوهشی حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه باید شور حسینی همراه با شعور باشد، گفت: در مداحی‌ها باید به عاطفه و حماسه توجه شود و روحیه اقتدار، شجاعت، عزت و تسلیم نشدن در مقابل ظالم داشته باشیم./9314/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات