۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۵۷۸۳۰۱
حجت الاسلام والمسلمین عالی مطرح کرد؛

ولایت پذیری آزمونی بزرگ برای یاری امام زمان

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امروز ولایت پذیری مردم در حال امتحان و آزمایش شدن است، گفت: کسانی که به ولایت فقیه وفادار هستند می‌توانند به امام زمان(عج) نیز وفادار باشند همانگونه که در واقعه کربلا کسانی که به مسلم وفادار بودند به امام حسین(ع) نیز وفادار ماندند.
مسعود عالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عالی استاد حوزه علمیه در مراسمی که به مناسبت هشتمین روز محرم در هیات رایةالعباس(ع) برگزار شد، گفت: خداوند در ازل از بندگانش عهد و میثاق گرفت تا وفادار به ولایت باشند.

وی افزود: در عهد ولایت انسان‌ها اختیار داشتند که انتخاب نکنند از این رو برخی این عهد را پذیرفتند شیعه شدند بنابراین شیعیان کسانی هستند که با خداوند متعال عهد بستند که به ولایت وفادار باشند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه فلسفه قرائت دعای عهد، عهد بستن نیست بلکه تجدید عهد است، ابراز کرد: کسانی که در روز ازل عهد ولایت بستند عهد کردند که همه سرمایه‌های خودشان را در اختیار ولایت الهی قرار دهند تا مبادا آن سرمایه‌ها در راه شیطان صرف شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: اعضا و جوارح یکی از آن سرمایه‌ها است بنابراین انسان باید از سرمایه‌های خدادادی خود در راه کسب رضای حضرت حق بهره ببرد تا به رشد و کمال دست یابد. کسانی که سرمایه‌های خودشان را برای ولایت هزینه نمی‌کنند به طور قطع در مسیر شیطان مصرف خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در عالم دنیا تنها دو جبهه حق و باطل حاکم است، گفت: جبهه سومی در این دنیا وجود ندارد اگر کسی در جبهه حق قرار نگیرد به طور قطع در جبهه باطل فعالیت خواهد کرد بنابراین انسان آزاد در این دنیا وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با اشاره به اینکه اهل بیت(ع) هرگز به یاری انسان‌ها نیاز ندارند بلکه این انسان‌ها هستند که به کمک آن بزرگان نیاز دارند، اظهار داشت: اگر انسان خود را صرف اهل بیت(ع) کند خداوند به مال و عمر او برکت می‌دهد.

استاد حوزه علمیه با تاکید براینکه ولایت پذیری انسان را از آلودگی پاک کرده و خداوند عبادت او را می‌پذیرد، گفت: ائمه اطهار(ع) کامل‌ترین انسان‌ها هستند برهمین اساس اگر انسان خودش را به خدا بسپارد به کمال می‌رسد.

وی افزود: نماز، روزه، حج، زکات و غیره تنها با پذیرش ولایت قبول می‌شوند زیرا عبادات مانند بذرهایی هستند که باید در زمین ولایت پرورش داد تا محصول آن به بار بنشیند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی اضافه کرد: هنگام ظهور همه استعدادها رشد می‌کند و عقل‌ها کامل می‌شوند زیرا مردم در آن زمان خودشان را به حضرت می‌سپارند و تسلیم ایشان می‌شوند به خاطر همین وفای به عهد، کمالات امام معصوم در وجود آنان می‌تابد و صفات امام زمان(عج) در وجودشان منعکس می‌شود.

استاد حوزه علمیه در ادامه اظهار داشت: بسیاری از جوانان پیش از انقلاب اهل فساد و سینما بودند اما وقتی امام راحل آمدند ایشان را به عنوان نائب بر حق امام زمان(عج) پذیرفتند و قلب همان جوانان کف خیابان یک مرتبه با امید به خداوند و شجاعت محبت امام را نهادینه کردند و با توجه به استعداد و ظرفیت‌هایشان رشد کردند.

وی درباره شهید ابراهیم هادی، گفت: علامه جعفری خطاب به این شهید می‌فرمودند: شما بیایید و به جای ما درس بدهید، و مرحوم دولابی که از خوبان بودند می‌گفتند ابراهیم ما را نصیحت کن؛ ما چنین جوانانی را داشتیم که توانستند در برابر دشمن مقابله کنند و نامشان در یادها باقی بماند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه امروز وفای به عهد مردم در حال امتحان و آزمایش شدن است، ابراز کرد: امروز کسانی که به ولایت فقیه وفادار هستند می‌توانند به امام زمان(عج) نیز وفادار باشند در واقعه کربلا نیز کسانی که به مسلم وفادار بودند به امام حسین(ع) وفادار ماندند؛ بنابراین امروز تمرین ایستادگی پای ولایت و پای عهدی است که با خدا بستیم./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات