۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۵۷۸۰۲۶
رییس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی مطرح کرد؛

احیای عزاداری سنتی؛ مهم‌ترین راه مقابله با خرافات در عزاداری‌ها

رییس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی نقش هیأت‌های عزاداری در نشر فرهنگ عاشورا و تحکیم مبانی این فرهنگ را مهم دانست و گفت: امام راحل به عزاداری سنتی تاکید کردند و امروز احیای عزاداری سنتی مهم‌ترین راه مقابله با خرافات و بدعت‌گذاری در عزاداری‌ها است.
کمیلی

حجت الاسلام حسین کمیلی، رییس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی اظهار داشت: هیأت‌های مذهبی در جمهوری اسلامی ایران نقش بسزایی در معادلات جامعه داشتند و دارند و امروز هیأت‌ها نقش محوریت و سنگر مقاومت در جامعه را دارند.

وی با بیان اینکه هیأت‌ها با هم رقابت نکنند، گفت: عزاداری‌ها و سخنرانی‌ها باید دارای محتوا باشند و سخنان نباید تقلیدی باشند که این سبب ضربه خوردن نسل امروز می‌شود.

رییس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی افزود: هیأت‌ها در برخی مواقع با هم رقابت می‌کنند که این یک آسیب است از این رو باید هیأت‌های مذهبی در گسترش فرهنگ حسینی در جامعه تلاش کنند.

حجت الاسلام کمیلی، نقش هیأت‌های عزاداری در نشر فرهنگ عاشورا و تحکیم مبانی این فرهنگ را مهم دانست و تصریح کرد: امام راحل به عزاداری سنتی تاکید کردند و امروز احیای عزاداری سنتی مهم‌ترین راه مقابله با خرافات و بدعت‌گذاری در عزاداری‌ها است.

وی ادامه داد: دشمنان به دنبال کمرنگ جلوه دادن اعتقادات مذهبی مسلمانان هستند و یکی از اهداف دشمنان برای هجمه‌های فرهنگی، رواج بی بند و باری در میان اقشار مردم است.

رییس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: عزاداری‌ها باید ما را به عدالت و کاهش فاصله طبقاتی برساند و این کاهش فاصله نیز در جریان عاشورا می‌توان مشاهده کرد./9314/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات